باندپهن

باندپهن سیار

August 13, 2017
18:53 یکشنبه، 22ام مردادماه 1396
کد خبر: 84518

ارائه ویدیوی ارزان‌تر به مشترکان مخابرات

معاون تجاری مخابرات ایران با تاکید بر لزوم تولید محتوای داخلی در راستای شبکه ملی اطلاعات گفت: مخابرات علاوه بر کاهش ۵۰ درصدی تعرفه داخل نسبت به بین‌الملل، یک پله فراتر رفته‌ و ویدئویی که در شبکه مخابرات ایران است را برای مشترکان خود ارزان‌تر از سایر مشترکان عرضه می‌کند تا کمکی به حوزه تولید محتوا باشد.
 
سمیع‌الله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت تولید محتوای بومی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید محتوا در راستای شبکه ملی اطلاعات، چرخه کسب و کاری را ایجاد کردیم که از دو ماه گذشته شروع به کار کرده و پیشرفت خوبی داشته است. نمونه آن افرادی هستند که در زمینه تجمیع محتوا فعالیت و سرویس‌های آموزش، سلامت، فیلم،VOD  و … را عرضه می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه این کار برای استفاده بیشتر مردم از محتوای داخلی در راستای شبکه ملی اطلاعات است، گفت: مزیتی که این موضوع دارد، کاهش قیمت است. مخابرات ویدئویی که در شبکه مخابرات دارد را برای مشترکان خود ارزان‌تر از سایرین عرضه می‌کند تا کمکی به حوزه تولید محتوا باشد. بنابراین ما علاوه بر کاهش ۵۰ درصدی تعرفه داخل نسبت به بین‌الملل، یک پله فراتر رفته‌ایم.
 
فیبر نوری محدودیت سرعت ندارد
معاون تجاری مخابرات ایران با اشاره به لزوم افزایش کیفیت زیرساخت‌ها در راستای عرضه فیبر نوری، ادامه داد: پس از محتوا، دسترسی و ارائه فیبر نوری از مراکز مخابراتی تا منازل مشتریان است. سیم مسی محدودیت‌هایی دارد و تبدیل آن به فیبر مزیت‌هایی دارد. در حال حاضر مشترکان مخابرات نسبت به سال گذشته رضایت بیشتری از اینترنت فیبر نوری نسبت به ADSL دارند. به مرور زمان کل دسترسی باید به فیبر تبدیل شود که محدودیت سرعت نداشته باشد.
 
صادقی با بیان اینکه وزارتخانه به دنبال این موضوع است که از حجم‌فروشی به سمت فروش سرعت برویم و این کار با ADSL عملی نیست، افزود: اما با فیبر نوری بازه‌ی سرعت محدودیت ندارد. کابل مسی در فاصله‌های طولانی برای ارائه سرعت بیشتر از دو مگابیت مشکل مواجه می‌شود اما در فیبر محدودیت سرعت به این شکل نداریم. فیبر نوری سرمایه‌گذاری زیادی می‌خواهد اما مخابرات تحت نظر سازمان تنظیم مقررات فعالیت می‌کند و قصد انحصار ندارد.
 
او در ادامه درباره نحوه درخواست سرویس تانوما بیان کرد: مشترکان با مراجعه به پورتال مخابرات و وارد کردن شماره تلفن خود در بخش تانوما می‌توانند ببینند که این امکان برای آنها فراهم شده یا خیر. در صورتی که زیرساخت‌ برای آنها وجود داشته باشد، می‌توانند درخواست داده و سرویس را خریداری کنند.
 
بسته‌های ترکیبی صوت، دیتا، تصویر و سرویس ابری
وی با بیان اینکه با توجه به حرکت مشتریان از سمت صوت به دیتا، مخابرات هم قصد ارائه بسته‌های ترکیبی دارد، اظهار کرد: سرویس‌های ابری، تلفن، دیتا و تصویر و یا ارائه فیلم از خدماتی هستند که می‌توانند در بسته‌ها ارائه شوند. در حال حاضر مخابرات بسته‌هایی شامل صوت، دیتا و تصویر دارد و بسته‌های چهارتایی شامل صوت، دیتا، تصویر و سرویس ابری نیز از پورتال مخابرات قابل خرید است. همچنین ممکن است در آینده خط موبایل و یا مکالمه و تلفن همراه به آن افزوده شود.
 
صادقی درباره درآمدزایی مخابرات نیز توضیح داد: بخشی که مخابرات در کشور فعال بوده، بخش هسته شبکه است که مردم به آن دسترسی ندارند. ما شبکه بزرگی را ایجاد کرده و تولید انبوه با قیمت مناسب داریم. این یک سرمایه ملی در اختیار مخابرات است و ما با سایر اپراتورها نیز تعامل داریم که از زیرساخت ما استفاده کند. همچنین یکی از راه‌های درآمدی، زیرساخت داخل استان است که در حال حاضر در اختیار مخابرات بوده و سایر شرکت‌ها توانایی آن را ندارند. ما قصد داریم این حوزه را طوری قدرتمند کنیم که پاسخگوی نیاز همه باشد.
 
مجری سرویس‌های ارزش افزوده مخابرات اظهار کرد: شرکت مخابرات ایرات در بخش خرده‌فروشی هم در قالب رقابت سالم با بقیه شرکت‌ها کار می‌کند. ما روی کیفیت شبکه کار می‌کنیم و مشتری‌مداری را مورد نظر قرار می‌دهیم. با ایجاد سامانه‌های کشوری از جمله پورتال مخابرات که مشترکان می‌توانند درخواست خود را در آن ثبت کنند تلاش داریم خدمات خوب و با کیفیت در کوتاهترین زمان ارائه کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.