رگولاتوری

August 15, 2017
19:23 سه شنبه، 24ام مردادماه 1396
کد خبر: 84550

جهرمی: ایجاد سالی ۱۰۰ هزار شغل در آی تی/ مشکل اینترنت روستاها حل می شود

وزیر پیشنهادی ارتباطات فناوری اطلاعات گفت: سالی ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری ارتباطات ایجاد می شود و مشکل اینترنت روستاها را حل می کنیم.
محمدجواد آذری جهرمی امروز در جلسه اخذ رای اعتماد در مجلس شورای اسلامی برای تصدی سمت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم گفت: از ۹۰۰ هزار شغل قرار است سالی ۱۰۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد شود البته رئیس جمهور فرمایش داشتند که انتظار ۳۰۰ هزار شغل در سال در این حوزه دارند.
 
وی تأکید کرد: بسیاری از جوانان فرهیخته ما در شرکتهای بزرگ دنیا کار می کنند ما فضا را فراهم می کنیم که آنها به کشور برگردند. کما اینکه در این حوزه شاهد مهاجرت معکوس هستیم.
 
جهرمی اضافه کرد: در شاخص های بخش فناوری اطلاعات برنامه توسعه داریم. ما آمار بی خود ندادیم. ما بنا بر برنامه ششم، هر ۳ ماه یکبار برنامه پیشرفت را به مجلس گزارش می دهیم.
 
مشکل اینترنت و تلفن را در روستاها حل می کنیم
 
وی افزود: به دلیل هزینه گران مودم اینترنت روستایی قابل استفاده نیست. ما تعهد کردیم مشکل اینترنت و تلفن را در روستاها را حل کنیم.
 
جهرمی افزود: توسعه نظام صیانت فرهنگی و اجتماعی با همکاری همه بخش های نظام، استفاده از ظرفیتهای دانشگاهی و جوانان کشور و بانوان در حوزه مسئولیتهای موجود در وزارت ارتباطات و استفاده از اهل علم برای مشورت از برنامه هایم است. دنبال آزادسازی و کاهش تصدی گری هستیم.
 
وی همچنین اظهار داشت: تعامل با شرکتهای بین المللی مطابق با فرمایشات رهبری نیز در اولویتهایم است همچنین نگاه فرصت محوری برای فعالیت شرکتهای داخلی در خارج از کشور داریم.
 
همه وجودم را برای انجام وظایف محوله وقف می کنم
 
وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: به عنوان یک جوان شهرستانی و گزینه پیشنهادی دولت برای این مهم، این فرصت را مدیون انقلاب و نظام هستم. بدون شک مدیون نگاه بلند و هوشمندانه امام و رهبری هستیم. همه وجودم را برای انجام وظایف محوله وقف خواهم کرد و اگر توانایی را نداشتم قطعا به این میدان پرچالش پا نمی گذاشتم.
 
وی افزود: پیمان می بندم با استفاده از حداکثر توان اجرایی خود و با پاکدستی حافظ حریم خصوصی مردم خواهم بود.
 
جهرمی گفت: سیاست جمهوری اسلامی بستن فضای مجازی نیست. البته همواره بر حفظ فرهنگ اسلامی ایرانی تاکید داریم. باید از ظرفیت راهگشای مجلس استفاده کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.