رگولاتوری

August 27, 2017
15:37 یکشنبه، 5ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84676

جهرمی: تحریم استارتاپ‌ های ایرانی نشان داد که در مسیر درستی حرکت می‌کنیم

وزیر ارتباطات اعلام کرد که اقدام اخیر آمریکا در تحریم استارتاپ‌های ایرانی، نشان داد این حوزه در مسیر درست خود حرکت می‌کند.
 
محمدجواد آذری جهرمی می‌گوید: «در مقطعی [از زمان] در دورن کشور استارتاپ‌ها را به‌عنوان عوامل نفوذ فرهنگی قلمداد می‌کردیم؛ اما نسبت به این مقوله فکر شد تا از آن بهره‌برداری و مدل خوبی پیاده‌سازی شود و به این ترتیب مسیر کشور به سمت سازندگی در داخل پیش رفت. بر این اساس آمریکا نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داد و شروع به تحریم کرد.»
 
وی معتقد است: «آمریکا نقطه‌ضعف ما را تحریم نمی‌کند، بلکه نقطه‌ی قوت ما را تحریم می‌کند. وقتی دشمن قسم‌خورده‌ی ما یک چنین مسیری را نشان می‌دهد، طبیعتا باید عزم ما، مدیران کشور را به این قضیه جزم کند که از این حوزه حمایت کنیم؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور تأکید دارند که ما به جوانان توجه ویژه داشته باشیم و سرمایه‌ها را در مسیر درست هدایت کنیم و موانع را برطرف کنیم.»
 
به گفته‌ی وی: «این اقدام دولت آمریکا نشان داد که مسیری که می‌رویم مسیر درستی است و باید با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.»
 
وی در ادامه افزود: «امیدواریم اتفاقی که افتاده است، بسیاری را از خواب بیدار کند. می‌بینیم که نسیم حمایت در این حوزه در حال وزیدن است. باید سهممان را خودمان در فضای مجازی، خدمات و صادرات از دنیا بگیریم. اینکه اقدام به حذف برنامه‌های ما می‌کنند، یعنی در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.