امینت

تلفن همراه

August 30, 2017
9:07 چهارشنبه، 8ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84728

چطور محافظ دستگاه‌های هوشمندتان باشید

آلودگی با ویروس‌ها و بدافزارهای دستگاه هوشمند تا حد زیادی با هوشمندی، به‌روزرسانی و توجه به علائم مشکوک قابل پیش‌گیری است. بنابراین اگر به‌روزرسانی سیستم عامل دستگاه شما به صورت خودکار انجام نمی‌شود، لازم است این کار را حداقل هر سه ماه به صورت دستی انجام دهید.
 
آلودگی دستگاه IOT یا اینترنت اشیاء به حافظه موقت آسیب می‌رساند. بنابراین در صورت آلودگی، اولین کاری که باید انجام داد، راه‌اندازی مجدد و پاک کردن بدافزار است. اگر در حال چک کردن مسیریاب، به وب‌کم یا پرینتر متصل هستید، باید نام کاربری مدیر و رمز عبور را تغییر دهید. این کار را با دسترسی به مرکز دستگاه انجام دهید.
 
با وجود این حملات، وصله‌های امنیتی را به منظور جلوگیری از چنین آلودگی‌هایی منتشر می‌کنند. اگر دستگاه هوشمند خود را از طریق وب‌سایت سازنده متصل می‌کنید، مطمئن شوید که رمز عبور برای سایت آنها، پیچیده و منحصربه‌فرد است و سپس به‌روزرسانی سیستم عامل را چک کنید. به‌روزرسانی سیستم عامل امری مهم است اگر ابزار شما به صورت خودکار به‌روزرسانی سیستم عامل را انجام نمی‌دهد، باید حداقل هر سه ماه، این کار را به صورت دستی انجام دهید.
 
جلوگیری از حملات فیشینگ
 
مواردی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از قربانی‌ شدن در کلاهبرداری‌های فیشینگ (تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و سایر اطلاعات از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و غیره) مدنظر قرار دهید. از جمله اینکه لازم است در خصوص لینک‌ها مراقب باشید. اگر ایمیلی را از یک سایت دریافت کردید که مشکوک است، روی آن کلیک نکنید.
 
همچنین بهتر است آدرس وب‌سایت را مستقیماً برای مرورگر تایپ کنید. قبل از کلیک روی لینک، با موس آن را توقف کنید تا ببینید شما را به کجا هدایت می‌کند. املای URL  را نیز دوبار چک کنید. با تایپ URL  در مرورگر، املای آن را به درستی چک و تأیید کنید. با ایجاد سایت جعلی، املای غلط URL  ممکن است باعث کلاهبرداری فیشینگ شود.
 
لازم است مراقب غلط املایی باشید؛ کلاهبرداری‌های فیشینگ معمولا از طریق غلط املایی انجام می‌شود. چنانچه یک ایمیل را از یک شرکت معتبر دریافت کردید، نباید غلط املایی وجود داشته باشد. قبل از کلیک روی  لینک، املای آن را چک کنید.
 
ایمن‌ترین راه، تایپ URL  در مرورگر، با املای صحیح است. زمانی که حداقل دو نوع تأیید، از جمله رمز عبور و پرسش امنیتی را قبل از ثبت حساب‌های حساس در اختیار دارید، از تأیید چندسطحی استفاده کنید. با وجود این، همچنان با وجود کلاهبردارانی که همواره به دنبال راه‌هایی برای کلاهبرداری هستند، همچنان عجیب نیست که شاهد حملات جدید در آینده باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.