تلفن همراه

گوشی

September 13, 2017
13:08 چهارشنبه، 22ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84892

آیفون ۸ با پنل شیشه‌ای/ فناوری تشخیص چهره در آیفون ایکس

اپل از آیفون ۸ با پنل شیشه‌ای و آیفون ایکس ۹۹۹ دلاری با فناوری تشخیص چهره برای بازگشایی قفل رونمایی کرد.
 
اپل مانند سایر رویدادهای خود در ماه سپتامبر، از محصولات جدید خود رونمایی کرد. آیفون‌ ۸ و ۸ پلاس، آیفون ایکس و نسل سوم ساعت اپل، جدیدترین محصولات این شرکت هستند.
 
ظاهر آیفون ۸ بسیار شبیه به آیفون ۷ است، اما این بار پنل پشتی آن تماما شیشه‌ای است و در سه رنگ نقره‌ای، طوسی و رزگلد ظاهر شده است. آیفون ۸ دارای قابلیت شارژ بی‌سیم است که با قرار دادن دستگاه روی پد شارژ کار می‌کند. مانند آیفون ۷، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون حذف شده اما به واسطه شارژ بی‌سیم، می‌توان به صورت همزمان در عین شارژ گوشی، از هدفون استفاده کرد.
 
 
نمایشگر آیفون ۸، از فناوری True Tone که برای نخستین بار در آیپد مورد استفاده قرار گرفته بود، بهره می‌برد که می‌تواند به صورت خودکار با نور محیط و دما تطبیق یابد و رنگ‌هایی دقیق‌تر را نمایش دهد.
 
آیفون ۸ دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است و همچنین از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. آیفون ۸ پلاس هم دارای دو سنسور برای دوربین دوگانه‌اش است و در نور کم عملکرد بهتری نسبت به گذشته دارد. آیفون ۸ پلاس همچنین از دوربین دوگانه‌اش برای «نورپردازی پرتره» استفاده می‌کند که موجب تنظیم نور محیط در زمان ثبت تصاویر پرتره می‌شود.
 
فناوری Face ID،‌ جایگزین حسگر اثر انگشت در آیفون ایکس
 
در این مراسم همچنین از گوشی جدید اپل، آیفون ایکس رونمایی شد. بدنه آیفون  ایکس در جلو و پشت دستگاه از شیشه ساخته شده و در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای عرضه شده است. نمایشگر آیفون ایکس مانند آیفون ۸ از فناوری True Tone بهره می‌برد.
 
 
همچنین اپل در آیفون ایکس بالاخره دکمه‌ی هوم را به طور کامل از دستگاه حذف کرده و فناوری حسگر اثر انگشت با فناوری جدیدی به نام Face ID (تشخیص چهره) جایگزین شده است و کابران می‌توانند با نگاه کردن به آیفون، قفل آن را باز کنند. دوربین آیفون ایکس نیز یک دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی و دارای لرزشگیر اپتیکال است.
 
محصول دیگر اپل، نسل سوم ساعت هوشمند این شرکت و اولین مدل با قابلیت اتصال به شبکه LTE (اینترنت پرسرعت) است. با این ساعت هوشمند می‌توان بدون همراه داشتن آیفون، تماس تلفنی برقرار کرد. این ساعت در صورت مجهز بودن به قابلیت ارتباط مخابراتی ۳۹۹ دلار و بدون آن ۳۲۹ دلار هزینه دارد و از تاریخ ۲۲ سپتامبر به فروش‌ می‌رسد.
 
قیمت آیفون ۸ دارای ظرفیت ۶۴ گیگابایت، ۶۹۹ دلار و آیفون ۸ پلاس ۷۹۹ دلار است.  این گوشی‌ها از تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) عرضه می‌شوند. قیمت آیفون ایکس ۶۴ گیگابایتی، ۹۹۹ دلار است. این گوشی از تاریخ ۲۷ اکتبر پیش‌فروش شده و ۳ نوامبر نیز روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت‌های آیفون اس‌ای به ۳۴۹ دلار، آیفون ۶اس به ۴۴۹ دلار و آیفون ۷ به ۵۴۹ دلار کاهش یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.