سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 14, 2017
11:48 پنجشنبه، 23ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84902

تلویزیون اپل رونمایی شد

اپل از تلویزیون جدید خود رونمایی کرد. این دستگاه قابلیت پخش با کیفیت ۴K HDR را دارد.
شب گذشته اپل از تلویزیون خود به نام Apple TV ۴K رونمایی کرد.
 
این دستگاه جدید مجهز به تراشه A۱۰X Fusion است که در آیپد پرو به کار رفته است. علاوه بر آن قابلیت های HDR به آن کمک کرده تا رنگ ها را درخشان تر و جزییات را دقیق تر نشان دهد.
 
 
این دستگاه با قیمت ۱۷۹ دلار برای ۳۲ گیگابایت و ۱۹۹ دلار برای ۶۴ گیگابایت عرضه می شود. اپل تی وی جدید  محتویات آیتونز و دیگر خدمات پخش را با کیفیت ۴K HDR نمایش می دهد.
 
تیم کوک مدیر ارشد اجرایی این شرکت هنگام رونمایی از تلویزیون جدید گفت:  چند فناوری نوین صنعت تلویزیون را تغییر داده اند. اما کنون ما در آستانه مشاهده تغییری بزرگتر هستیم.
 
کاربران آیتونز که اپل تی وی جدید را بخرند، به طور خودکار بخش های ارتقا یافته را دریافت می کنند بنابراین مخزن HD فعلی دستگاه به ۴K HDR تبدیل می شود.
 
دستگاه مذکور از فناوری های «دالبی ویژن» و HDR۱۰ پشتیبانی می کند. کاربران همچنین می توانند تصاویر و ویدئوها را به دستگاه جدید منتقل کنند. همچنین با استفاده از ایرپلی می توان فیلم های سینمایی، برنامه های تلویزیونی  و تصاویر را به دستگاه انتقال داد.
 
در کنار این موارد کاربران می توانند به طور صوتی تلویزیون را کنترل کنند زیرا سیری در این دستگاه نیز فعال شده است. همچنین تلویزیون اپل دارای اپلیکیشن مخصوص خود است و بیش از ۶۰ خدمت را پشتیبانی می کند.
 
 اپلیکیشن تلویزیون از ماه آتی در آمریکا، کانادا و استرالیا عرضه می شود.
 
 درحال حاضر اپل مشغول مذاکره با استودیوهای فیلمسازی بزرگ است تا فیلم های ۴K را در آیتونز عرضه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.