سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 14, 2017
13:27 پنجشنبه، 23ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84910

ساخت «مینی راک» مخابراتی توسط محققان کشور

محققان در یک شرکت دانش بنیان اقدام به ساخت ۸۵۰ سری مینی راک مخابراتیOutdoor، کرده اند.
محمدعلی چمنیان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: طی قراردادی در این شرکت با یک اپراتور اقدام به ساخت و تولید ۸۵۰ سری مینی راک مخابراتی Outdoor کردیم.
 
وی با بیان اینکه این راک به‌عنوان یک منبع تغذیه Outdoor با الزامات IP۵۵ برای مصرف‌کننده‌های مخابراتی در این شرکت طراحی و ساخته شده است، افزود: این سیستم با ظرفیت ۳ ماژول یک‌سوکننده، مجهز به واحد کنترل‌کننده مرکز (MCU) هوشمند، واحد توزیع برقDC/AC، فضای خالی ۸U برای نصب تجهیزات مخابراتی و همچنین جایگاه نصب ۲ سری باتری V/۱۵۵AH  ۴۸است.
 
مدیرعامل این شرکت تاکید کرد: پروژه سوپروایزری نصب و راه‌اندازی سیستم‌های OUTDOOR شرکت ما در سایت‌های G۳ و G۴ در استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در بیش از ۳۰۰ نقطه در حال ساخت و راه‌اندازی است.
 
وی با بیان اینکه راک یک سازه فلزی مکعبی شکل است که داخل آن تجهیزات دیگری مثل یونیت‌های یک‌سوکننده، مبدل و یا تجهیزات دیگری قرار می‌گیرد، گفت: راک هم از سرور محافظت می‌کند و هم جهت تهویه و جلوگیری از صدمات فیزیکی از جمله ضربه و فشار و کارایی بهتر سرور آن را در خود جای می‌دهد.
 
وی ادامه داد: صندوق الکترونیک صحا تنها جایی بود که به فعالیت‌های تخصصی ما بها می‌داد در حالیکه بانک‌ها آشنایی چندانی با الکترونیک و صنایع الکترونیک نداشتند. اما کارشناسان صندوق همه کارشناسان الکترونیک هستند و از فناور بودن فرآیند تولید و محصولات کشور مطلع هستند که این موضوع باعث تسهیل در فرآیند حمایت و تصویب تسهیلات می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.