بازی

فناوری اطلاعات

September 19, 2017
17:32 سه شنبه، 28ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84970

وب سایت رسمی Esports Observer اعلام کرد: شکوفایی بازی های رایانه ای در ایران/ بهینه سازی خدمات اینترنتی به نفع گیمرها

وب سایت رسمی Esports Observer نوشت: ایران درشهریور ماه، میزبان بزرگترین رقابت های بازی های رایانه ای در سطح کشور با پشتیبانی وزیر ارتباطات بود.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وب سایت رسمی Esports Observer، اعلام کرد: ایران در ماه جاری میزبان دو مورد از بزرگ ترین رقابت های بازی های  رایانه ای آنلاین و آفلاین در سطح کشور بود که در حوزه بازی هایی همچون Dota 2،  CS:GO، Fifa، Rainbow Six Siege، و تعدادی بازی های موبایلی و کنسولی دیگر برگزار شدند.
امسال توجه مقامات ایرانی بیش از پیش به Dota 2 و CS:GO جلب شده است.
 
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در صفحه رسمی اینستاگرام خود به علاقمندان Dota 2 و CS:GO  اطمینان خاطر داد که دولت با جدیت پیگیر بهینه سازی خدمات اینترنتی کشور است تا گیمرها بتوانند نهایت لذت را از بازی های مورد علاقه خود برده و بر آنها متمرکز شوند.
 
وزیر ارتباطات در همان پیام از جامعه جوانان خواست تا اگر بازی های محبوب و پرطرفدار دیگری نیز سراغ دارند که از ضعف زیرساخت های اینترنتی رنج می برند، آنها را اعلام کنند تا دولت بتواند آنها را نیز مد نظر قراردهد.
 
وی همچنین در ادامه پیام خود  اظهار کرد: "رقابت های گیمینگ آنلاین برای کشور یک فرصت طلایی محسوب می شوند و به همین منظور، یک برنامه کاربردی و مدون در دستور کار وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات قرار گرفته است."
 
 شایان ذکر است،‌این ماه، تنها در تهران دو رقابت عمده برگزار شد که از جمله لیگ بازی های رایانه ای ایران (ILG) در شش رشته و با مجموع جوایزی نقدی معادل یک میلیارد ریال، و همچنین بازی های الکام گیمز (ELECOM) در نه رشته و با مجموع جوایزی نقدی معادل چهارصد میلیون ریال که محل برگزاری مسابقات الکام گیمز امسال، باغ کتاب تهران بود.
 
بازی های الکام گیمز با مرحله انتخابی مقدماتی به صورت آنلاین در سطح ملی آغاز شدند، برندگان مرحله آنلاین، 19 شهریور ماه جهت برگزاری مرحله نهایی بصورت LAN گرد هم  آمدند.
همچنین قهرمانان این دوره از بازی های الکام گیمز این فرصت را به دست آوردند تا به عنوان نماینده ایران در رقابتهای لیگ بین المللی ترکمنستان (AIMAG) حضور یابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.