اپراتورها

تلفن همراه

September 19, 2017
20:31 سه شنبه، 28ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84975

وضعیت ارتباطات همراه از سال ۹۴ تا ۹۶/ سیم‌کارت‌های فعال به ۸۳ میلیون رسید

وضعیت آماری حوزه ارتباطات تا پایان بهار سال جاری توسط دولت منتشر شد که تطابق و مقایسه آن با گزارشهای مربوط به خرداد ۹۵ و خرداد ۹۶ حاکی از میزان پیشرفت در این بخش است.
 
رشد شاخصهای ارتباطات حوزه سیار همسو با توسعه جهانی، وضعیت اقتصادی کشور را طی دهه اخیر دستخوش تحولاتی کرده است به گونه‌ای که بسیاری از کسب‌وکارها و استارتاپهای امروزی با تکیه بر ضریب فزاینده این بخش، اقدام به نقش‌آفرینی در اقتصاد کرده‌اند.
 
دولتها هم چند سالی است که توسعه بسترهای ارتباطی از جمله پهنای باند و زیرساختهای ارتباطات موبایلی را در دستور کار خود قرار داده و حول آن اقدام به برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلند مدت کرده‌اند زیرا می‌دانند که بدون توجه به ارکان این بخش، توفیق در سایر برنامه‌های توسعه‌ای حاصل نخواهد شد.
 
از این جهت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات هر سه ماه یک بار اقدام به انتشار گزارشی از وضعیت ارتباطات کشور می‌کند تا میزان پیشرفت در بخشهای مختلف حاصل شود.
 
با مقایسه گزارش آماری مربوط به حوزه «ارتباطات همراه» در سه سال اخیر، که اصلی‌ترین بخش این گزارش را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توان به میزان توسعه در حوزه سیار و نقش بازیگران این حوزه پی برد.
 
مقایسه گزارش آماری دولت تا پایان خرداد 96 با خرداد 95 و خرداد 94 در ارتباط با شاخصهای «خطوط واگذار شده»، «خطوط فعال»، «خطوط غیرفعال» و «ضریب نفوذ» که تنها بخش کوتاهی از گزارش مفصل دولت است، به شرح جداول زیر است:
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.