تلفن همراه

گوشی

September 27, 2017
9:55 چهارشنبه، 5ام مهرماه 1396
کد خبر: 85112

قیمت “آیفون ۸” قانونی و قاچاق در بازار ایران و سایت اپل+جدول

با رونمایی از تلفن‌های همراه iphone ۸+ ، iphone ۸ و iphoneX شاهد عرضه قانونی و قاچاق آن در بازار ایران با اختلاف قیمتی قابل ملاحظه با سایت Apple هستیم.
 
57554997.jpg
با رونمایی از تلفن‌های همراه iphone۸، +iphone۸ و iphoneX با برند تجاری اپل مجددا میزان قیمت اولیه این تلفن‌های همراه در بازار ایران در قیاس با قیمت عرضه شده در سایت Apple ‌ شاهد تب و تاب اولیه خرید و فروش این برند تلفن همراه در روزهای اولیه آن هستیم.
 
در مورد iphone ۸ و +iphone ۸ علاوه بر رونمایی، عرضه این مدل از تلفن‌های همراه برند Apple آغاز شده و در برخی واحدهای فروش تلفن همراه در بازار تهران نیز موجود است، این در حالی است که در مورد تلفن همراه iphoneX تنها رونمایی از آن توسط ساید Aplple صورت گرفته و از اواسط آبان ماه سال جاری به خط تولید می‌رسد.
 
مساله‌ای که در مورد عرضه اولیه مدل‌های جدید تلفن همراه iphone با برند تجاری Apple وجود دارد این است که علاوه بر حباب ایجاد شده که موجب اختلاف فاحش قیمت در بازار ایران در قیاس با قیمت‌های اعلام شده در سایت اپل است، شاهد عرضه تلفن‌های همراه قاچاق هستیم.
 
این در حالی است که شرکت‌های دارای خدمات پس از فروش تلفن همراه iphone با برند تجاری اپل توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شده و تنها امکان ثبت سفارش و واردات قانونی برای این شرکت‌ها وجود دارد. شرکت‌هایی که اسامی آنها مشخص است و عرضه تلفن‌های همراه آیفون توسط سایر فروشگاه‌ها به عنوان قاچاق تلقی می‌شود.
 
تلفن‌های همراه iphone۸، +iphone۸ و iphoneX با حافظه ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه شده و در خصوص این تلفن‌های همراه حافظه‌های ۱۶، ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت وجود ندارد.
 
در جدول اولیه قیمت تلفن‌های همراه iphone۸، +iphone۸ و iphoneX در سایت اپل مشخص شده است.
 

مدل

میزان حافظه (گیگابایت)

قیمت به دلار

iphone۸

۶۴

۶۹۹

iphone۸

۲۵۶

۸۴۹

+iphone۸

۶۴

۷۹۹

+iphone۸

۲۵۶

۹۴۹

iphoneX

۶۴

۹۹۹

iphoneX

۲۵۶

۱۱۴۹

 
در جدول دوم شاهد قیمت تلفن‌های همراه iphone۸ و +iphone ۸ در فروشگاه‌های دارای مجوز فروش به عنوان نمایندگی‌هایی که امکان ثبت سفارش و واردات قانونی دارند
در بازار ایران (تهران) هستیم و در مورد تلفن‌های همراه  iphoneX قیمتی در بازار موجود نیست و تنها پیش ثبت نام اولیه بدون اخذ وجه توسط برخی فروشندگان صورت می‌گیرد.
 

مدل

میزان حافظه (گیگابایت)

قیمت

iphone۸

۶۴

۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

iphone۸

۲۵۶

۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

+iphone۸

۶۴

۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

+iphone۸

۲۵۶

۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

 
در جدول سوم نیز شاهد قیمت‌های عرضه شده تلفن‌های همراه iphone۸ و +iphone۸ هستیم که توسط واحدهای فروشی که در لیست فروشگاه‌های دارای مجوز ثبت سفارش و واردات قانونی تلفن‌های همراه آیفون با برند تجاری اپل قرار ندارند هستیم. این تلفن‌های همراه از جمله تلفن‌های همراهی هستند که به صورت قاچاق به بازار ایران راه یافته‌اند.
 

مدل

میزان حافظه (گیگابایت)

قیمت

iphone۸

۶۴

۵ میلیون تومان

iphone۸

۲۵۶

۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

+iphone۸

۶۴

۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

+iphone۸

۲۵۶

۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.