رگولاتوری

October 11, 2017
19:33 چهارشنبه، 19ام مهرماه 1396
کد خبر: 85230

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای خبر داد: مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران راه اندازی می شود

مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با هدف حل مشکلات و اختلافات صنف در قراردادهای تجاری راه اندازی می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، ناصرعلی سعادت رئیس سازمان با اعلام این خبر گفت: مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران یک مرجع داوری کاملا تخصصی متشکل از کارشناسان صنفی و حقوقی است که به منظور رسیدگی و حل اختلاف در قراردادهای تجاری راه اندازی می شود.
 
او در این رابطه ادامه داد: طرفین قراردادها می توانند برای حل هر گونه اختلاف و مشکلات قراردادی خود با اطمینان خاطر به این مرجع کارشناسی مراجعه کنند؛  مشروط براینکه طرفین در بند حل اختلاف قراردادهای خود، مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران را به عنوان داور معرفی کنند.
 
رسیدگی سریع به دعاوی
به گفته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، این مرکز در رسیدگی به دعاوی و حل اختلافات قراردادی بسیار سریع و کارشناسی عمل می کند و دیگر نیاز نیست طرفین برای طرح و پیگیری اختلافات خود درگیر فرایندهای پیچیده و زمان بر قضایی شوند.
 
سعادت با تاکید براینکه رای مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، قاطع و لازم الاجرا بوده و قابل بازگشت نیست، ادامه داد: مطابق مقررات قانون آئین دادرسی مدنی، رای مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران مانند سایر مراکز داوری، قطعی و از طریق مراجع قضایی لازم الاجراست.
 
سعادت در این رابطه گفت: تجربه نشان داده سازمان به عنوان یک نهاد مردمی و کاملا بی طرف در موضوع داوری تمام قراردادها تاکنون بسیار خوب عمل کرده است. چراکه تا پیش از این داوری در شورای انتظامی سازمان انجام می گرفته اما هم اکنون طبق ضوابط قضایی، شکل قابل قبولی گرفته است. 
به گفته رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، مکانیزم داوری با تمام اصول و شرایط لازم در مرکز داوری سازمان مدنظر قرار گرفته است. 
 
او در همین رابطه ادامه داد: شیوه نامه این مرکز داوری، ماه ها توسط حقوقدان های مختلف تهیه و تدوین شده و تمام ضوابط یک مرکز داوری در آن دیده شده است .
 
حل مشکلات صنف در خانه صنف
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با تاکید بر اینکه سازمان به دنبال حل مشکلات صنف درخانه صنف است، گفت: مرکز داوری سازمان هم در جهت حفظ منافع پیمان کاران و هم کارفرمایان عمل می کند ولو طرفین حتی عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران هم نباشند.
 
سعادت با تاکید براینکه داوری در واقع حل اختلاف است، ادامه داد: طرفین اختلاف یک قرارداد تجاری مرتبط با هر حوزه صنعت و خدمات می توانند هنگام عقد قرارداد، مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران را به عنوان مرجع داوری لحاظ کنند و در صورت بروز اختلاف برای حل آن به مرکز داوری سازمان مراجعه کنند.
 
 رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با تاکید براینکه شورای انتظامی این سازمان همچنان جایگاه مستقل خود را دارد، گفت: طبق آئین نامه اجرایی سازمان، شورای انتظامی همچنان مرجع رسیدگی به شکایات حقیقی و حقوقی  و اعتراض ها در حوزه فناوری اطلاعات و در حقیقت ناظر بر عملکرد کسانی است که از سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران مجوز دارند.
 
او در این ارتباط تاکید کرد: شورای انتظامی همچنان به عنوان یکی از ارکان سازمان که جایگاه و عملکرد مستقلی دارد فعال خواهد بود و به شکایت ها و دعاوی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رسیدگی می کند؛ در صورتی که مرکز داوری می تواند به اختلافات در تمام حوزه ها رسیدگی کند.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به اینکه فرایند رسیدگی به شکایات اغلب زمان بر است، گفت: باید بپذیریم ماهیت فرایند رسیدگی به شکایت و دعاوی، اغلب به دلیل استناد بر آمار و مستندات، یک فرایند زمان بر است اما مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران تلاش می کند تا جای ممکن، حل و فصل اختلافات حقوقی مردم را تسریع کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.