فناوری اطلاعات

October 13, 2017
20:43 جمعه، 21ام مهرماه 1396
کد خبر: 85245

محمدرضا طلایی خبر داد: برگزاری پاویون ملی فناوری اطلاعات ایران در نمایشگاه جیتکس 2017 دوبی

اتاق ایران با همکاری تشکل‌های زیرمجموعه خود، برای سومین سال متوالی، پاویون ملی فناوری اطلاعات ایران را از 16 تا 20مهرماه در نمایشگاه جیتکس 2017 دوبی برگزار می‌کند.
 
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با همکاری تشکل‌های زیرمجموعه خود، برای سومین سال متوالی، پاویون ملی فناوری اطلاعات ایران را در نمایشگاه جیتکس 2017 دوبی برگزار می‌کند؛ نمایشگاهی که عنوان بزرگترین رویداد فناورانه خاورمیانه را یدک می‌کشد و از 16 تا 20مهرماه بر پا می‌شود.
 
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران می‌گوید: پاویون ملی فناوری اطلاعات ایران در نمایشگاه جیتکس 2017 دوبی، به همت اتاق ایران و با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجتال وزارت ارشاد، در مساحتی به متراژ 126 متر مربع برگزار خواهد شد.
 
محمدرضا طلایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می‌افزاید: نمایشگاه جیتکس 2017 از 16 تا 20مهرماه  سال جاری در فضایی بالغ بر 90 هزار متر مربع با حضور 4هزار و 700 مشارکت کننده از 100 کشور جهان در شهر دوبی برگزار می‌شود.
 
طلایی ادامه می‌دهد: همزمان با برگزاری پاویون ایران و معرفی پتانسیل‌ها، در روز پنجم نمایشگاه (20 مهرماه) از ساعت 11 تا 15 نشست فعالان آی سی تی ایران و جهان با حضور شرکت‌های ایرانی و خارجی حاضر در نمایشگاه برگزار خواهد شد و از طریق تشکل‌ها، از بازدید کنندگان ایرانی نیز دعوت شده در این نشست حاضر باشند تا بتوان یک ملاقات تجاری بین شرکتهای ایرانی و خارجی حاضردر نمایشگاه جیتکس برپا کرد.
 
به گفته او نمایشگاه جیتکس یکی از مهم‌ترین رویدادهای ICT در منطقه است که پل ارتباطی ایران برای معرفی پتانسیل‌های تولید و صادراتی خود در حوزه ICT محسوب می‌شود و همچنین برای انتقال فناوری و نیازهای سخت افزاری داخل کشور نیز می‌تواند جایگاه مناسبی برای ایران داشته باشد.
 
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران می‌گوید: در پاویون ایران 12 شرکت حضور دارند و همزمان با این پاویون 29 استارتاپ ایرانی نیز در بخش استارتاپهای نمایگاه جیتکس حضور خواهند داشت که 12 استارتاپ با حمایت اتاق تهران، 6 استارتاپ با حمایت اتاق اصفهان، 10 استارتاپ با حمایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و یک استارتاپ نیز به صورت مستقل در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.
 
طلایی با اشاره به اینکه بخش استارتاپها، برای دومین سال در نمایشگاه جیتکس برگزار می‌شود، یادآور می‌شود: سال گذشته که بخش استارتاپها در جیتکس راه‌اندازی شد، فقط 8 استارتاپ ایرانی در آن حاضر شدند اما این تعداد در سال جاری با استقبال و حمایت خوبی که شده به 29 استارتاپ افزایش یافته است.
 
او درباره دستاوردهای برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس دولتی اظهار می‌کند: یکی از کارهایی که ما باید در نمایشگاه‌های بین المللی انجام دهیم این است که ایران را به عنوان یک فعال در صنعت ICT به خوبی معرفی خوبی کنیم و به نوعی به برندسازی ایران در حوزه ICT بپردازیم.
 
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران ادامه می‌دهد: در گام دوم باید برای حضور شرکتهای ICT ایرانی در مجامع بین المللی زمینه‌سازی کنیم تا این شرکت‌ها بتوانند از بازار داخلی فراتر بروند و به بازارهای بین المللی دست پیدا کنند.
 
به گفته طلایی، بر همین اساس در دو سال گذشته نیز ایران در نمایشگاه جیتکس دوبی حاضر شده و شرکتهای ایرانی توانسته‌اند در مشارکت با برخی از شرکتهای خارجی، پروژه هایی را خارج از کشور انجام دهند.
 
او معتقد است: حضور پررنگ‌تر شرکت‌های ICT ایرانی در این نمایشگاه نشان می دهد، شرکتهای ایرانی نیز به این نتیجه رسیده اند که باید در مجامع بین‌المللی حضور فعالتری داشته باشند بر همین اساس تعداد شرکت‌های حاضر در پاویون ایران از 6 شرکت در پاویون سال گذشته با 100 درصد رشد به 12 شرکت رسیده و تعداد استارتاپهای ایرانی حاضر در نمایشگاه نیز حدود 260 درصد داشته است.
 
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران می‌گوید: تقویت حضور فعالان صنعت ICT ایران در این نمایشگاه حاکی از این است که شرکتهای ایرانی نیز متوجه شده اند برای حضور خروج از رکود بازار داخلی، باید به بازارهای بین المللی نگاه بهتری داشته باشند.
 
به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، پاویون ملی فناوری اطلاعات ایران به همت فدراسیون فناوری اطلاعات و تشکل‌های وابسته در نمایشگاه جیتکس 2017 دوبی به عنوان بزرگترین رویداد فناورانه خاورمیانه از 16 تا 20مهرماه بر پا می‌شود.
 
در حاشیه این رویداد نیز همایش فناوری اطلاعات ایران و جهان با حضور دست اندرکاران و متولیان این حوزه، فعالان بخش خصوصی، تصمیم گیران، سیاستگذاران و تصمیم سازان حوزه آی سی تی کشور و نمایندگان شرکت‌های پیشرو و صاحب نام جهانی در روز 19 مهرماه در شهر دوبی برگزار خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.