تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

October 14, 2017
7:14 شنبه، 22ام مهرماه 1396
کد خبر: 85253

مایکروسافت مرگ ویندوز فون را تایید کرد

شرکت مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد که دیگر از این پس سیستم عامل تلفن‌های همراه خود را توسعه نخواهد داد.
 
شرکت مایکروسافت به طور رسمی پایان ارائه تلفن‌های هوشمند بر پایه ویندوز فون را اعلام کرد.
 
جو بلفیور- رئیس بخش «مایکروسافت اکسپرینس- در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر گفت هیچ تلفن همراه مبتنی بر ویندوز فون در دست ساخت نیست.
 
وی در این توییت نوشت: «البته ما به پشتیبانی از این سرویس ادامه خواهیم داد – مانند رفع باگ، ارائه آپدیت‌های امنیتی و غیره – اما ایجاد قابلیت‌های جدید اکنون در تمرکز ما قرار ندارد.»
 
ویندوز فون اکنون در «حالت سرویس» قرار گرفته است. این امر به این معنی است که مایکروسافت به ارائه خدمات و آپدیت‌های امنیتی به دستگاه‌های مبنتی بر ویندوز فون ادامه خواهد داد؛ با این‌حال، این سیستم عامل را توسعه نخواهد داد.
 
ویندوز فون برای مدتی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرده است. یکی از دلایل بروز این مشکلات، ناتوانی تلفن‌های همراه هوشمند ویندوز فون در رقابت با آیفون‌های شرکت اپل و تنوع دستگاه‌های اندرویدی به حساب می‌آید.
 
مایکروسافت نخستین بار سیستم عامل ویندوز فون را در سال 2010 معرفی کرد و در پی آن، چند نسخه دیگر از آن را منتشر کرد. شرکت مایکروسافت امیدوار بود با خرید بخش لومیای نوکیا در سال 2014، تولید تلفن‌های همراه هوشمند خود را افزایش دهد. اما این تلفن‌های همراه هرگز به موفقیت‌های بزرگ دست نیافتند و موجب شدند مایکروسافت با خسارات عمده‌ای روبرو شود.
 
اکنون شایعاتی درباره احتمال معرفی تلفن‌ همراهی به نام «سرفیس فون» به گوش می‌رسد که می‌تواند محصولات سرفیس پرو و سرفیس لپتاپ این شرکت را تکمیل کند. اما تا کنون شواهد قابل استنادی درباره این دستگاه منتشر نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.