اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 18, 2017
20:56 چهارشنبه، 26ام مهرماه 1396
کد خبر: 85298

دولت برزیل از استراتژی ملی خود در زمینه اینترنت اشیاء رونمایی کرد

دولت برزیل از نقشه راه خود در زمیه اینترنت اشیاء رونمایی کرد. این طرح حاوی جزئیات برنامه‌های عملیاتی و سیاست های مرتبط با این حوزه است؛ از جمله اینکه بر اساس برنامه‌ریزی تعریف‌شده، برزیل می‌بایست طی ۵ سال آینده در رأس فناوری‌های مرتبط با حوزه اینترنت اشیاء قرار گیرد.
 
چهار حوزه شهرهای هوشمند، مراقبت سلامت، کشاورزیِ تجاری و صنایع از جمله راهبردهای اصلی تعریف‌شده در این نقشه راه هستند که پیش بینی شده بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ پیاده‌سازی شود.
 
راهبرد موسوم به Internet of Things: an Action Plan for Brazil در کنفرانس هفته گذشته Futurecom در سائو پائولو رونمایی شد؛ این طرح توسط بانک توسعه ملی برزیل (BNDES) تهیه شده و توسط کنسرسیومی به رهبری موسسه مشاوره‌ای McKinsey اجرا خواهد شد.
 
 
IOT
 
در طرح یادشده تمرکز برخدمات اولیه به شهروندان باهدف بالا بردن کیفیت زندگی و توسعه پایدار از طریق فناوری در صدر اولویت ها قرارگرفته است.
 
مجریان این طرح امیدوارند با هدف مدرن سازی ارائه خدمات عمومی و خصوصی، توسعه مهارت‌ها در کنار تقویت نوآوری، طی سال‌های آینده برزیل در راس کشورهای بهره‌مند از اینترنت اشیاء باشد.
 
پیش‌ازاین نیز وزارت علوم و ارتباطات برزیل از یکپارچه‌سازی طرح سیستم‌های نظارتی (سیستم شناسایی RFID) خود در پروژه اینترنت اشیاء خبر داده بود.
با این قصد که تمامی تجارب و تلاش‌هایی که وزارتخانه‌ها تاکنون در این زمینه انجام داده‌اند در طرح ملی IoT ادغام گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.