امینت

تلفن همراه

October 19, 2017
12:04 پنجشنبه، 27ام مهرماه 1396
کد خبر: 85304

آسیب پذیری گوشی‌های اندرویدی در برابر ضعف امنیتی WPA۲

طبق گزارش های منتشر شده، نیمی از گوشی‌هایی که دارای سیستم عامل اندروید هستند، در برابر ضعف امنیتی WPA۲ آسیب‌ پذیر اعلام شده اند.
 
57306521.jpg
پس از آنکه در روزهای اخیر، رسانه های بسیاری از وجود یک ضعف امنیتی با عنوان KRACK که در ارتباط با WPA۲ مودم های اینترنتی خبر دادند، هم اکنون اخبار جدیدی مبنی بر میزان بالای آسیب پذیری گوشی‌های هوشمند اندرویدی منتشر شده است.
 
طبق این گزارش‌ها، بیش از نیمی از گوشی‌های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید نسخه ۶ و بالاتر پشتیبانی می‌کنند، در برابر این حفره و ضعف اینترنتی به میزان بالایی آسیب پذیر هستند.
 
چند روز پیش بود که شماری از محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری و اینترنتی توانستند یک ضعف امنیتی را در پروتکل WPA۲ کشف و پیدا کنند که موسوم به KRACK است. بر اساس گزارشی که آنها منتشر کرده‌اند، تعداد زیادی از مودم‌های وای فای اینترنتی که امروزه مورد استفاده کاربران در جهان قرار می گیرند، با چنین مشکلی روبرو هستند.
 
گفته می‌شود گوشی‌های اندروید نسخه ۶ به بالا در کنار نسخه‌های مختلف لینوکس که از wpa_supplicant بهره می‌برند، در برابر این ضعف امنیتی آسیب پذیر هستند. با استفاده از ضعف امنیتی مورد نظر، هکرها می‌توانند ارتباط بی‌سیم برقرارشده بین گجت اندروید و مودم را بدون اطلاع از رمز اینترنت وای فای قطع کنند و در واقع به‌عنوان یک واسطه برای شنود اطلاعات و جاسوسی در این بین ورود پیدا کنند.
 
غول های تکنولوژی همچون مایکروسافت، اپل و توسعه‌دهنده‌ رام اندروید Lineage OS اعلام کرده‌اند که با نسخه های به ‌روزرسانی‌ شده سیستم عامل های خود با این مشکل به مقابله خواهند پرداخت و آن را بزودی برطرف خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.