رگولاتوری

October 25, 2017
12:22 چهارشنبه، 3ام آبانماه 1396
کد خبر: 85382

حضور ایرانی ها در کنفرانس جهانی موبایل هم ممنوع شد!

وطن امروز از تحریم جدید خبر داده است:‌  انجمن جهانی موبایل بر خلاف اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر نبود مانعی برای حضور شرکت‌های ایرانی، نه‌تنها شرکت‌های ایرانی را راه نداد بلکه ورود هر شخص ایرانی را به این مجمع ممنوع کرد و این یعنی فصل جدید تحریم‌هایی که نه به موشک ربط دارد و نه به اتم بلکه می‌گوید ورود ایرانی ممنوع است.
 
به گزارش «وطن امروز»، ورود ایرانی، کوبایی و سوری ممنوع! این گزیده هشداری است که اگر بخواهید در کنفرانس انجمن جهانی موبایل شرکت کنید برای شما نمایان می‌شود. فرقی نمی‌کند شرکت ایرانی باشید یا فرد حقیقی؛ در مراحل ثبت‌نام کنفرانس 7 اسفند بارسلون شما هیچ جایی ندارید. انجمن جهانی موبایل در مراحل ثبت‌نام کنفرانس سالانه خود در بخش اطلاعات شخصی این نکته را قید کرده که شخص ثبت‌نام‌کننده نباید ایرانی باشد. در این هشدار آمده است:  این شرکت متعلق به آمریکاست و موظف است از تحریم‌های تجاری دولت پیروی کند. این فصل جدید تحریم‌هاست که آمریکایی‎ها در آن نه‌تنها نیروهای نظامی و نیروهای متصل به حکومت یا شرکت‌های اقتصادی دولتی بلکه خود شهروندان ایرانی را نیز به جرم ایرانی بودن تحریم می‌کنند و اجازه حضور آنها را در  کنفرانس جهانی موبایل نمی‌دهند. 
 
GSMA تنها نهاد صادرکننده شناسه بین‌المللی موبایل در جهان است و اگر این تحریم ادامه داشته باشد، ضمن اینکه شهروندان ایرانی دیگر نمی‌توانند موبایل‌های خود را اصالت‌سنجی کنند در عمل نیز شرایط تولید موبایل در کشور از بین رفته و تولیدات داخلی نیز امکان صادرات ندارد. محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌تر در واکنش به این موضوع با انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: مجوز حضور شرکت‌های ایرانی در GSMA که 2 سال تمدید نشده بود، امسال تمدید شده است و منعی برای حضور شرکت‌های ایرانی وجود ندارد. وزیر ارتباطات دلیل سنگ‌اندازی‌های این سازمان را مشکلات مالی که خزانه‌داری آمریکا با شرکت‌های فعال ایرانی دارد اعلام کرده بود اما به نظر می‌رسد موضوع از مشکلات مالی گذشته و به کلی سازمان تحت سلطه آمریکا ایرانیان را صرفا به بهانه ایرانی بودن راه نمی‌دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.