تلفن همراه

گوشی

October 26, 2017
12:09 پنجشنبه، 4ام آبانماه 1396
کد خبر: 85392

شریک استیو جابز آیفون X نمی‌خرد

استیو وزنیاک، شریک استیو جابز فقید در کنفرانسی که در لاس وگاس آمریکا برگزار شد، اذعان داشت که روز اول عرضه آیفون X، آن را نخواهد خرید.
 
استیو وزنیاک به دلیل آنچه که عدم اطمینان از کارکرد صحیح فناوری تشخیص چهره در آیفون X عنوان کرد، اذعان داشت که در روز اول، این گوشی 999 دلاری را نخواهد خرید.
 
استیو وزنیاک مردی است که اپل را در کنار استیو جابز در سال 1976 تاسیس کرد. اما به نظر می‌رسد حتی وی تحت تاثیر آیفون X قرار نگرفته است.
 
وزنیاک در مصاحبه جدیدی گفت که روز اول آیفون X را نخواهد خرید و به جای آن ادعا می‌کند که از آیفون 8 خود راضی است.
 
وی نگرانی‌های خود را در مورد اینکه آیا ویژگی تشخیص چهره، که کاربران را قادر می‌سازد فقط با نگاه کردن به آن قفل دستگاه را باز کنند، به درستی کار خواهد کرد یا نه ابراز کرد.
 
اظهارات وزنیاک تنها یک روز پس از بررسی انجام شده که تقاضای قابل توجه اما نه استثنایی را برای آیفون X نشان می‌دهد، بیان شد.
 
در یک بررسی از 1112 صاحب آیفون در ایالات متحده آمریکا، انگلستان و چین، تنها یک چهارم گفتند که قصد خرید این گوشی جدید را دارند.
 
مسئولین این نظرسنجی گفتند: جو موجود در اطراف آیفون X به نظر می‌رسد بیشتر از میزان خرید واقعی آن است. 48 درصد از پاسخ دهندگان قویا اذعان کردند که برای آیفون X هیجان زده هستند اما احتمالا آن را نخواهند خرید.
 
عرضه رسمی آیفون X از تاریخ 3 نوامبر شروع می‌شود.
 
وزنیاک در حاشیه کنفرانسی که در لاس وگاس که این هفته برگزار شد نظر خود را در مورد آیفون X بیان کرد.
 
وی گفت: من ترجیح می‌دهم صبر کنم و از دور آن را تماشا کنم. من با آیفون 8 خودم که مثل آیفون 7 و آیفون 6 است خوشحال هستم.
 
وی افزود: به دلایلی، آیفون X اولین آیفونی است که من در روز اول آن را نمی‌خرم. اما همسرم آن را همان روز اول می‌خرد، بنابراین من به اندازه کافی به آن نزدیک خواهم بود تا جزییاتش را بسنجم.
 
وزنیاک قبل از خروج از شرکت اپل در سال 1985، 9 سال در این شرکت فعالیت داشت.
 
شریک وی، استیو جابز، علاقه‌مند به توسعه شرکت داشت، اما وزنیاک دوست داشت که آن را کوچک نگه دارد و وقتی که اپل در سال 1980 به اوج خود رسید، تصمیم گرفت که اپل را ترک کند.
 
در حالی که اپل از آیفون X که دارای ویژگی‌های جدیدی از جمله ایموجی زنده "animoji"، صفحه نمایش بدون لبه و تشخیص چهره است، به عنوان انقلابی در صنعت گوشی‌های هوشمند نام برده، به نظر می‌رسد وزنیاک کمتر متقاعد شده است.
 
وزنیاک تردید دارد که ویژگی تشخیص چهره (Face ID) کار کند. 
 
در جریان کنفرانس 12 سپتامبر و معرفی آیفون‌های جدید، کریگ فدریگی، معاون ارشد اپل، در نشان دادن قابلیت تشخیص چهره برای حاضران ناموفق بود. به طوری که مجبور شد گوشی را عوض کند.
 
اپل توضیح داد که متصدیان به اشتباه چند بار قبل از ارائه فدریگی سیستم تشخیص چهره آن گوشی را امتحان کرده بودند که موجب شده بود تا دستگاه به بخش وارد کردن اجباری رمز عبور بازگردد.
 
در حالی که این سیستم تا ماه نوامبر توسط کاربران معمولی تست نخواهد شد، اپل می‌گوید که این فناوری به خوبی و درستی کار خواهد کرد.
 
با توجه به نظرسنجی مذکور، در حالی که مشخص نیست چه تعداد از کاربران آیفون گوشی خود را به نسخه 999 دلاری ارتقا خواهند داد، اما می‌توان گفت که اکثریت قاطع هنوز دستگاه اپل را انتخاب خواهند کرد.
 
برنشتاین، مسئول نظرسنجی گفت: وفاداری کاربران به آیفون همچنان بسیار قوی است. با وجود شکایات مداوم در مورد قیمت بالا و نگرانی در مورد کاهش نوآوری، تنها سه درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده‌اند که گوشی بعدی آنها آیفون نخواهد بود.
 
پیش سفارش آیفون X جمعه 27 اکتبر آغاز می‌شود و یک هفته بعد در روز جمعه 3 نوامبر عرضه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.