November 3, 2017
18:21 جمعه، 12ام آبانماه 1396
کد خبر: 85524

رئیس کمیته شهرداری‌های مجلس: زیرساخت‌های شهر هوشمند در تهران آماده شده است

پروانه مافی گفت: در حال حاضر با توجه به تعامل مسئولان ذی ربط در حوزه شهر هوشمند، مقدمات و زیر ساخت‌های پیاده سازی شهر هوشمند در تهران آماده شده است و پایتخت در حال هوشمند سازی است.
 
پروانه مافی، رییس کمیته شوراها و شهرداری‌های مجلس در بازدید از غرفه ایلنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در رابطه با وضعیت پیاده سازی تکنولوژی شهر هوشمند در تهران گفت: هوشمند سازی شهرها به خصوص کلانشهرها یک اولویت مهم و اساسی است. دنیا به سمت هوشمند سازی شهرها حرکت کرده است و ما نیز باید به سمت هوشمند سازی شهرهای ایران حرکت کنیم؛ در حقیقت هوشمند سازی یک ضرورت برای وضعیت فعلی کشور است و برای پیاده سازی این سیستم نیاز به ایجاد مشاغلی در حوزه فناوری اطلاعات است که می‌تواند تحولی را درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به دنبال داشته باشد.
 
مافی با بیان این که شهر هوشمند مسئله مهمی در بحث درآمدهای پایدار شهرداری است، گفت: شهر هوشمند می‌تواند تحولی بزرگ را در بخش اقتصادی شهرداری‌ها ایجاد کند. در حال حاضر با توجه به تعامل مسئولان ذی ربط در حوزه شهر هوشمند، مقدمات و زیر ساخت‌های پیاده سازی شهر هوشمند در تهران آماده شده است و پایتخت در حال هوشمند سازی است.
 
رییس کمیته شوراها و شهرداری‌های مجلس در رابطه با وضعیت درآمدهای پایدار شهرداری گفت: در حوزه درآمد پایدار شهرداری‌ها به صورت هفتگی جلساتی با کمیسیون تشکیل می‌شود. در حال حاضر کمیسیون بر روی طرح نمایندگان کار می‌کند و تا به امروز 5 ماده از 28 ماده مطرح و به تصویب اعضای کمیسیون رسیده است.
 
وی تاکید کرد: دیگر فروش تراکم در درآمدهای شهرداری‌ها جواب نمی‌دهد و باید جایگزینی صورت بگیرد. شهرداری‌ها باید خط مقدم نگاه به درآمد پایدار با حوزه‌های فناوری اطلاعات، گردشگری و مدیریت منابع و مصارف باشند تا بتوانند به رشدی مطلوب دست پیدا کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.