November 5, 2017
21:38 یکشنبه، 14ام آبانماه 1396
کد خبر: 85538

محمد فرجود رسما بعنوان سرپرست سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران معارفه شد

 
ظهر امروز آئین تکریم مدیر پیشین سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات و رئیس جدید این سازمان، با حضور معاون برنامه ریزی شهرداری تهران، معاون وزیر ارتباطات، عضو شورای شهر تهران و جمعی از مدیران ارتباطات کشور برگزارشد.
 
 
علی اصغر قائمی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه در بدو ورود به شهرداری تهران از خداوند توفیق صدق در عمل، گفتار و رفتار را خواستار شده ام، گفت: با همکاری دوستان و همکاران خوبم در 12 سال گذشته در سازمان فناوری حضور داشتم، به طوری که به گفته آقای قالیباف این سازمان در سال های گذشته بیشترین کمک را به مدیریت شهری کرد و این مدال افتخار برای سازمان فناوری کفایت می کند.
وی با اظهار امیدواری نسبت به ادامه مسیر با قدرت بیشتر عنوان کرد: اینکه 12 سال در این سازمان بودم، نباید موجب تفاخر برای من و امثال من شود؛ چراکه محال است کسی بتواند ادعا کند بهترین گزینه برای تصدی مدیریت است. امیدوارم جناب فرجود که از این پس مدیریت مجموعه را برعهده دارند، با توان بیشتری مسیر را ادامه دهند.
 
قائمی افزود: براساس بیانیه چشم انداز سازمان فناوری که پیش از سند جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرتدوین شد، قرار بر این بود که سازمان ما بازوی توانمندی برای مدیریت شهری باشد که امیدوارم این امر محقق شده باشد. یقینا هرآنچه که به عنوان تجربه داریم، از محل اعتمادیست که مردم به ما کردند و توانستیم با سرمایه های مردم، بیاموزیم و بخشی از طرح ها را به ثمر برسانیم.
وی در پایان با تاکید برآنکه امیدوارم اعتماد موجود در اختیار مجموعه جدید قرار گیرد، بیان کرد: خوشحال می شوم هر روز خبر دستاوردهای این مجموعه را در رسانه ها بشنوم.
 
فرجود: دیجیتال شدن خدمات و اطلاعات از جمله برنامه های شهرداری تهران است
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، در ادامه این مراسم محمد فرجود، مدیرعامل جدید سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، ضمن تقدیر از اقدامات مدیریت پیشین مجموعه گفت: آنچه در حال حاضر برای این سازمان به عنوان نقشه راه ترسیم شده و ادامه می یابد، یک نقش پررنگ و چاره جو برای مشکلات شهری است. امیدوارم این نقش، پاسخگوی شرایط، نیازها و خواسته های مردم و برنامه 5 ساله دوم شهرداری باشد.
 
وی با تاکید بر نقش تحول گرای سازمان فناوری برای مدیریت شهری، عنوان کرد: به اعتقاد من باید روی این سازمان به عنوان مجموعه سرمایه های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی نگاه کنیم. از این منظر باید تعریفی از نقش سازمان فناوری صورت گیرد و در این مسیر نیاز به برنامه تحول است.
 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به سه محور اصلی تحول، تصریح کرد: ساختار، سازمان و مجموعه منابع انسانی درگیر ICT شهری، فناوری و تکنولوژی و تغییر یک سری پارادایم از جمله تغییر جایگاه سازمان محورهای اصلی تحول مورد نظر را تشکیل  می دهند.
 
وی با ابراز امیدواری از به روزترین فناوری ها در سازمان، گفت: برنامه های مفصل و مجزایی را برای توسعه زیرساخت های ICT و CT داریم و بحث افزایش ظرفیت های پردازش داده ها را دنبال می کنیم. مطمئنا از این طریق می توانیم، نقش تاثیرگذارتری را در تصیم سازی های بهتر شهرداری و سایر سازمان ها ایفا کنیم.
فرجود یکپارچه سازی نظام اطلاعات و حرکت به سمت هوشمندسازی را از جمله مهمترین برنامه های خود معرفی کرد و گفت: به عقیده من در بحث تحول در ساختار و نیروی انسانی باید کار را خودمان شروع کنیم و سعی کنیم پیشرو دیجیتالی در تهران باشیم.
 
وی با تاکید براینکه تلاش می کنیم مقیاس شهرتهران را در حوزهICT  به استانداردهای جهانی برسانیم، تاکید کرد: برای دستیابی به این مهم تمرکز ویژه ای بر کارکنان شهری خواهیم داشت. ما به دنبال این هستیم که با دیجیتال شدن خدمات و اطلاعات که برنامه شهرداری تهران است، رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان بیاوریم.
 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش به وظیفه این سازمان درخصوص توسعه زیرساخت های لازم برای توسعه کسب و کار در شهر پرداخت و گفت: امروزه دیگر هر کس به سمت نوآوری های شهری بدون مشارکت با بخش خصوصی و استارت آپ ها ممکن نیست. ما تمام توان خود را برای این نوع از همکاری به کار می بندیم.
 
وی با اشاره به گردش سریع اطلاعات را زمینه ساز سرمایه گذاری بخش خصوصی و راهکار سرویس های نوین و خلاق در شهر گفت: به نظر می رسد در حال حاضر موضوع شفاف سازی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. این تغییر پاردایمی است که به طور جدی دنبال می شود.
مدیرعامل سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در پایان با اظهار امیدواری نسبت به ایجاد شهری امن تر و سالم تر با امکاناتی بهتر برای ساکنین و گردشگران بیان کرد: به طور حتم مسیر پیشرفت از پشت کار و تلاش حاصل می شود و از شما همکاران این مجموعه می خواهم تا با انگیزه آینده ای بهتر برای خودمان  و خانواده هایمان و شهروندان شهری بهتر خدمت کنیم. 
 
معاون وزیر ارتباطات: امروز اداره پایتخت بدون داشتن منابع داده ای غیرممکن است
در ادامه آیین تکریم از مدیران قبلی و فعلی سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات، ضمن تاکید بر نقش این سازمان در مدیریت کلان شهر تهران، گفت: امروز اداره پایتخت بدون داشتن منابع داده ای غیرممکن است. بر این اساس سازمان فناوری بازوی مدیریت شهر تهران و هر نظام اقتصادی و اجتماعی است. 
 
وی با بیان اینکه سازمان فناوری در 12 سال گذشته مجموعه ای از سیستم های داده ای را فراهم کرده است، عنوان کرد: تهیه نقشه های سه بعدی از شهر تهران و خدمات رسانی به شهروندان یکی از مهمترین دستاوردهای سازمان مذکور است که من از نزدیک شاهد تلاش و زحمت مدیران آن بودم. 
معاون وزیر ارتباطات، راه اندازی پلیس 10+ و سایت 137 را از دیگر اقدامات قائمی دانست و عنوان کرد: ایشان یکی از بهترین مدیران فنی حوزه IT کشور بوده و هستند. اقدامات سازمان مطبوع ایشان در گستره ای ملی قابل بحث و بررسی است. 
 
جهانگرد ادامه داد: از سوی دیگر فرجود یکی از بهترین مدیران حوزه فناوری در شرکت ایرانسل است و نقش موثری در بهتر شدن خدمات فعلی داشته که امیدوارم با ایده های جدید شاهد موفقیت ایشان در این سازمان هم باشیم. 
 
وی با تاکید بر اینکه امروزه IT در تغییر زیست شهروندان موثر است، تصریح کرد: در حال حاضر تهران شاهد فرم اقتصاد جدید است و دیگر با روش های سنتی نمی توان راه به جایی برد. به اعتقاد من با تکیه بر فناوری اطلاعات فرصت های مستتر موجود در شهر تهران در آینده به پویایی می رسد. 
 
میرزایی: دور نگه داشتن سازمان فناورری شهرداری از مداخله های سیاسی
حجت میرزایی، معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شوراها، به عنوان آخرین سخنران این جمع ضمن تقدیر از عملکرد قائمی مکانیزاسیون فرایندها در شهرداری، ایجاد انتقال حمل و نقل روان و ترافیک قابل مدیریت و امکان رصد تمامی تراکنش های شهرسازی را از مهمترین اقدامات این مدیر معرفی کرد و گفت: در اولین روزهایی که به عنوان معاون شهردار تهران انتخاب شدم، شهردار تهران از بنده گزارش سازمان را خواستند و بعد نوبت به انتخاب مدیران رسید. من از میان حدود 50 نفر به لیست 10 نفره ای رسیدم و در نهایت فرجود را انتخاب کردم. 
 
وی تصریح کرد: فرجود در طول یک و نیم دهه گذشته سابقه بسیار خوبی در حوزه فناوری و ارتباطات داشته است و در سازمان های مختلف مرتبط با این حوزه حضور داشته و معتقدم بهترین انتخاب برای این سمت است. 
 
معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شوراها تهران با اشاره به حاشیه های مطرح شده در خصوص انتخاب مدیرعامل جدید سازمان فناوری خاطر نشان کرد: اخیرا موضوعاتی در خصوص ارتباطات نسبی ایشان مطرح شد. این درحالی ست که در نگاه توسعه گرا و اصلاح طلبانه باید از مرزهای ارتباطات سببی و نسبی عبور کنیم و به شایستگی افراد بپردازیم. ما اگر می خواستیم مدیری توانمند با گرایش های غیر هم سو با مدیریت شهری جدید داشته باشیم، آقای قائمی را در سمت خود ابقا می کردیم اما نظر ما انتخاب مدیر فنی و متخصص هم سو با گرایش های فکری و سیاسی با مدیریت جدی شهری است. 
میرزایی با بیان اینکه فرجود در تمامی ادوار تحصیلی جزو برگزیدگان بوده و عضو بنیاد نخبگان است، عنوان کرد: هیچ یک از دوستان به روابط سببی ایشان که با یک خانواده اصلاح طلب بسیار بسیار خوش نام پیوند می خورد، اشاره نکرده است. همه ما موظفیم که از ایشان قدرتمندانه حمایت کنیم همان طور که تا زمانی که قائمی این سمت را داشت، از ایشان به طور کامل حمایت کردیم. 
 
وی با خطاب قرار دادن فرجود و هیئت مدیره جدید سازمان فناوری که به زودی معرفی می شوند، گفت: درخواست من این است که سازمان را به هر شکلی از فساد دور نگه دارید. ضمن اینکه دور نگه داشتن سازمان از مداخله های سیاسی از دیگر موضوعاتی ست که باید مورد توجه شما قرار بگیرد. 
 
میرزایی با یادآوری این نکته که مسیر همه اصلاحات از فناوری اطلاعات می گذرد، عنوان کرد: شفافیت یا حرکت به سمت شهرداری شیشه ای تنها با فناوری اطلاعات میسر است. این سازمان کمک می کند تا همه تصمیمات شهری در معرض دید عموم قرار گیرد و قابلیت کنترل و نظارت داشته باشد. ما به کمک این سازمان می توانیم، شیوه های مدیریت را اصلاح کنیم و امکان مشارکت همه مردم و اجرای سیاست های اجتماع محور را فراهم سازیم. 
 
وی ادامه داد: همفکران عزیز ما اگر حساسیتی دارند، این حساسیت باید نسبت به رویه ها و سیاست ها در حوزه مدیریت شهری باشد. استدعای من این است که پیش از اینکه در مورد افراد و نسبت های سببی و نسبی آن ها صحبت کنیم، در مورد رویه ها و سیاست ها حساسیت به خرج دهیم. 
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شوراهای تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات شهردار تهران مبنی بر بی عدالتی فضایی موجود بین مناطق پایتخت، افزود: در رصد خانه شهری که به همت قائمی افتتاح شد، بی عدالتی مورد نظر شهردار تهران کاملا مشهود و قابل رصد است. از این رو خواهش من این است که در این دوره رصد خانه شهری ارتقا پیدا کند و به مرکز رصد ملی تبدیل شود. 
 
وی اصلاح نظام مالی شهری را از دیگر اقدامات مهم و قابل اجرا دانست و تصریح کرد: نظام مالی شهری ما امروز بر ساخت و ساز بنا شده و به شدت آسیب پذیر و ناپایدار است. این روند به هیچ وجه قابل ادامه نیست؛ چراکه آینده تهران به فروش رفته و ادامه حیات مدیریت شهری تنها در گرو تغییر رویکرد و اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری های نوین است. 
وی در پایان ضمن تاکید بر حمایت از استارت آپ ها با عنوان یکی از مهم ترین ظایف سازمان فناوری، بیان کرد: این سازمان با استفاده موثر از دستاوردها چه در حوزه سخت افزار و چه نرم افزار می تواند بسترهای درآمدزایی جدیدی را برای شهرداری فراهم کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.