رسانه‌های اجتماعی

November 11, 2017
16:53 شنبه، 20ام آبانماه 1396
کد خبر: 85666

بررسی رفتار کاربران در اربعین96: ۶۰۰ هزار پست و ۶۶ میلیون لایک

اربعین
بررسی رفتار کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی توئیتر، اینستاگرام و تلگرام طی ۲ هفته گذشته، از انتشار نزدیک به ۶۰۰ هزار پست مرتبط با واقعه اربعین حسینی حکایت دارد.
 
بازتاب فعالیت کاربران شبکه های اجتماعی با موضوع اربعین در بستر توئیتر، اینستاگرام و تلگرام از سوی سامانه رصد و تحلیل فضای مجازی (پایشگر) مورد بررسی قرار گرفت.
 
برمبنای تحلیل صورت گرفته، از ابتدای پیاده روی زائران ایرانی به سمت کربلای معلی تاکنون (حدود ۲ هفته) کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی مختلف با انتشار کلیدواژه هایی چون اربعین، پیاده روی، موکب و عمود اربعین، محتوای قابل توجهی را درخصوص این واقعه دینی به اشتراک گذاشتند.
 
بررسی ها نشان می دهد که در ۳ شبکه اجتماعی توئیتر، تلگرام و اینستاگرام که بیشترین طرفدار را در میان کاربران ایرانی دارند، نزدیک به ۶۰۰ هزار پست با محتوای اربعین منتشر شده است.
 
براین اساس کاربران شبکه اجتماعی تلگرام ۳۰۰ هزار پست با موضوع اربعین منتشر کرده اند که تعداد بازدیدهای صورت گرفته یک میلیارد و تعداد کانالهایی که به انتشار محتوای اربعین پرداخته اند ۳۴ هزار کانال اعلام شده است.
 
درهمین حال تعداد ۲۱۳ هزار پست با هشتگ های مرتبط با اربعین در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده است که ۱۷۵ هزار لایک داشته و ۵۱ هزار کاربر به انتشار این محتوا پرداخته اند.
 
از سوی دیگر ۳۶ هزار کاربر در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز ۷۷ هزار پست مرتبط با اربعین منتشر کرده اند که درمجموع ۶۵ میلیون لایک به همراه داشته است.
 
مجموع تعداد محتوای منتشر شده در سه بستر از ۶ آبان ماه تا روز ۲۰ آبان ماه مطابق با نمودار زیر است:
 
 
برآوردها نشان می دهد که کاربران فضای مجازی در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان ماه همزمان با روز اربعین بیشترین انتشار محتوا را در این شبکه های اجتماعی داشتند و نزدیک به ۴۵ هزار پست در روز ۱۸ آبان ماه از سوی کاربران در این رابطه منتشر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.