November 13, 2017
12:51 دوشنبه، 22ام آبانماه 1396
کد خبر: 85696

شبکه ارتباطات زیرساخت در مناطق زلزله زده پایدار است

 
در حال حاضر وضعیت ارتباطی مناطق زلزله زده غرب کشور (شهرهای قصر شیرین ، سرپل ذهاب ، ثلاث باباجانی ، اسلام آباد ، کرند و دالاهو( عادی است و شبکه ارتباطی کشور هیچ مشکلی ندارد .
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت , فرهاد معارفی سرپرست این شرکت با اعلام مراتب همدردی و تسلیت به خانواده های جانباختگان این حادثه با بیان مطلب فوق گفت : با تمهیداتی که با همکاری مراکز همراه اول , شرکت مخابرات , ایرانسل و رایتل صورت گرفته هیچ مشکلی در زمینه اختلال یا قطعی ارتباط در مناطق زلزله زده نداریم.
 
وی با اشاره به قطعی برق در برخی از مناطق افزود : تعدادی از سایت های تلفن همراه در این مناطق به دلیل قطعی برق از مدار خارج شده بود که خوشبختانه با حضور تیم های فنی مشکل رفع شده است  .
 
فرهاد معارفی خاطرنشان کرد : با توجه به افزایش حجم تماس های ارتباطی در این مناطق و برای رفع نگرانی هموطنان , تجهیزات فنی و کانالهای ارتباطی جهت سهولت در برقراری ارتباط افزایش پیدا کرده است .
 
وی افزود : با تمهیداتی که صورت گرفته جمعی از کارشناسان و متخصصان از مرکز و  ادارات کل ارتباطات زیرساخت استانهای همجوار در قالب تیم های فنی برای پشتیبانی و مشکلات احتمالی به مناطق زلزله زده اعزام شدند .
 
فرهاد معارفی در پایان از اعلام آمادگی این شرکت برای کمک هر چه بیشتر به تأمین زیرساخت های ارتباطی جهت تسهیل در ارتباطات مردم در مناطق زلزله زده خبر داد
 
از سوی دیگر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از پایداری شبکه در مناطق اصلی زلزله زده در استان کرمانشاه خبرداد.
 
شهریار بهنیا مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در لحظات ابتدایی وقوع زلزله حجم ترافیک بالایی در شبکه های ارتباطی وجود داشت ، گفت : درحال حاضردر شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب ، ثلاث باباجانی ، اسلام آباد و دالاهو، شبکه های ارتباطی هیچ مشکلی ندارد و ارتباطات به صورت عادی برقرار می شود.
 
وی با اشاره به قطعی برق در برخی مناطق اطراف سرپل ذهاب، افزود : تعدادی از سایت های تلفن همراه در این مناطق به دلیل قطعی برق از مدار خارج است که به محض رفع مشکل قطعی برق وارد مدار می شود .
 
بهنیا تصریح کرد: برق رسانی موقت به این سایت ها از طریق ژنراتورهای پرتابل و دستی در حال انجام است .
 
وی افزود: در حوزه ارتباطات ثابت دو مسیر دچار مشکلاتی بودند که با انجام کابل برگردان، مشکل این مسیرها نیز حل شده است .
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از هماهنگی با شرکت های ارتباطات زیرساخت ، مخابرات ، همراه اول و ایرانسل در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت : با هماهنگی انجام شده، تیم های پشتیبانی این شرکت ها برای رسیدگی به مشکلات احتمالی در منطقه حضور دارند.
 
وی تصریح کرد: اپراتورهای همراه اول و ایرانسل با ارسال پیامک هایی برای مشترکین خود در این زمینه اطلاع رسانی  کردند.
 
بهنیا آخرین وضعیت شبکه ارتباطی در حوزه تلفن همراه ، ثابت و اینترنت را در مناطق اصلی زلزله زده استان کرمانشاه پایدار اعلام کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.