امنیت

اینترنت و شبکه

November 17, 2017
20:59 جمعه، 26ام آبانماه 1396
کد خبر: 85784

خدمات جدید AWS برای امنیت و رمزگذاری اطلاعات در فضای ابری

s3eaccesssort1.png
 
مرکز توسعه خدمات پردازش ابری آمازون موسوم به AWS سری جدیدی از قابلیت‌های امنیتی و رمزگذاری اطلاعات خود را به سرویس S۳ مخصوص ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری اضافه کرد.
 
به گزارش وب سایت Zdnet، این قابلیت‌ها هم‌اکنون بدون دریافت هرگونه هزینه اضافی در اختیار کاربران سازمانی قرار گرفته‌اند.قابلیت‌های یاد شده در حالی ارایه شده‌اند که شرکت AWS سرویس دیگری را با نام Macie برای امنیت داده‌ها در اختیار کاربران سازمانی خدمات S۳ قرار داده بود که از فناوری یادگیری ماشینی بهره می‌برد.پنج قابلیت جدید مرکز توسعه خدمات پردازش ابری آمازون به قرار زیر معرفی شده است:
 
– Default Encryption:‌ پیش از این به منظور حصول اطمینان از رمزگذاری همه داده‌ها کاربر موظف بود تا سیاست سطل زباله را پیش بگیرد و از پذیرش اطلاعاتی که رمزگذاری نشده‌اند خودداری کند. هم‌اکنون کاربر می‌تواند با نصب پیکربرندی رمزگذاری شده‌، اطلاعات رمزگذاری نشده را به صورت ایمن روی S۳ در اختیار داشته باشد و با روش ویژه برای رمزگذاری کردن آنها اقدام کند.
 
– Permission Checks: سیستم S۳ Console هم‌اکنون می‌تواند به صورت واضح و مشخص نشان دهد کدام یک از بخش‌های اطلاعاتی به صورت عمومی قابل دسترس هستند.
 
– Cross-Region Replication ACL Overwrite: در سیستم S۳ توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند تنظیمات حریم شخصی را برای هر بلوک اطلاعاتی کنترل کنند. زمانی که کاربر اطلاعاتی در خدمات ابری AWS جایگزین اطلاعات قبلی می‌کند، سیستم به صورت خودکار آن را تشخیص می‌دهد.
 
– Cross-Region Replication with Key Management Service : هم‌اکنون این اقدام برای کاربران آسان‌تر شده است تا بتوانند یک سیاست اصلی برای انتقال دقیق بسته‌های اطلاعاتی داشته باشند. در هنگام جایگزین اطلاعات، داده‌های رمزگراری شده به طور دقیق به مقصد مورد نظر می‌روند.
 
– Detailed Inventory Report: سیستم S۳ به صورت روزانه و هفتگی گزارش‌های منظم ارسال می‌کند و وضعیت رمزگذاری هر یک از داده‌ها را نشان می‌دهد. گزارش‌هایی که در این زمینه منتشر می‌شوند هم می‌توانند رمزگذاری شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.