November 22, 2017
22:30 چهارشنبه، 1ام آذرماه 1396
کد خبر: 85898

امکان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی تهران

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، گفت: با هدف دستیابی به چشم‌انداز شهر دانش‌بنیان، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی با همکاری شهرداری تهران امکان‌پذیر شده است.
 
محمد صاحبکار با اشاره به امکان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در محدوده مسکونی شهر تهران گفت: براساس تفاهم‌نامه معاونت علمی ریاست‌جمهوری با شهرداری تهران، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در شهر تهران می‌توانند در صورت کسب شرایط لازم، دفاتر خود را در اماکن مجاز مسکونی مستقر کنند.
 
صاحبکار همچنین گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ درخواست در این رابطه به دبیرخانه کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان رسیده که به شهرداری تهران ارسال شده است. وی ادامه داد: مجوز استقرار در مکان‌های دارای کاربری مسکونی، به معنای تغییر کاربری ملک مورد نظر نبوده و تنها امکان ادامه فعالیت در اماکن مسکونی برای این شرکت‌ها وجود خواهد داشت.
 
رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان درباره شرایط ارائه درخواست استفاده از این تسهیلات، گفت: شرکت‌های متقاضی، زمانی که با اخطاریه رسمی از سوی شهرداری تهران مواجه شوند، می‌توانند تقاضای خود را برای استفاده از این مزایا به دبیرخانه کارگروه ارائه دهند، در غیر این صورت نیازی به طی مسیر فوق نخواهد بود.
 
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در ادامه بیان کرد: استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان صرفا در کاربری مسکونی واقع در پهنه‌های کار و فعالیت و مختلط (پهنه‌های M و S) که دارای شاکی خصوصی یا آرای کمیسیون‌های ماده صد نباشد (مشابه دفاتر مهندسی) مجاز است، البته داشتن پایان کار برای ملک مورد درخواست الزامی است. عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ادامه داد: پرونده شرکت‌های متقاضی در معاونت علمی و فناوری بررسی شده و پس از تایید اولیه، اطلاعات مکانی شرکت به شهرداری منطقه مربوطه ارسال خواهد شد و در نهایت شهرداری منطقه، ارزیابی نهایی را انجام خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.