تلفن همراه

گوشی

November 23, 2017
22:59 پنجشنبه، 2ام آذرماه 1396
کد خبر: 85944

چگونه سرعت تلفن اندرویدی خود را بالا ببریم؟

 
به‌عنوان یک سیستم عامل، اندروید در مقایسه با iOS بسیار سنگین‌تر است و با وجود آن‌که گوگل هر سال تلاش‌های فراوان و بخش اعظم بودجه مالی خود را روی کاهش اندازه کلی آن متمرکز نموده، ابزارهای میان‌رده هنوز به‌سختی می‌توانند تنها شش ماه پس از خریداری شدن همچنان سطح عملکرد خود را حفظ کنند.
 
 
شاید اندروید از بیشترین قابلیت سفارشی ‌سازی در میان سیستم‌های عامل برخوردار باشد، ولی همیشه روان‌ترین آن‌ها نیست. دلیلی وجود دارد که یک iPhone می‌تواند به نحو احسن با یک تا دو گیگابایت حافظه RAM کار کند، اما ابزارهای اندرویدی با همان مقدار حافظه حتی برای انجام وظایف روزانه خود نیز با مشکلاتی مواجه می‌شوند.
 
اجتناب از کمبود فضای ذخیره‌سازی:
اگر گاهی اوقات با هشدار فضای ذخیره‌سازی ناکافی مواجه می‌شوید، مهم نیست برای بهبود عملکرد ابزار خود چه کارهایی انجام می‌دهید، زیرا وقت آن رسیده که ابزارتان را پاکسازی کنید. منطق موضوع بسیار ساده است، هرچه ابزار شما فضای ذخیره‌سازی کمتری داشته باشد، برای انجام کارهای مختلف با مشکلات بیشتری مواجه خواهد بود. همچنین، ابزار شما برای انتقال فایل‌ها از محلی به محل دیگر نیز دچار مشکل می‌شود. به‌عنوان یک راهنمایی، توصیه می‌کنیم فضای ذخیره‌سازی ابزارتان را به‌اندازه کافی خالی نگهدارید. شما می‌توانید تمام داده‌های خود مانند عکس‌ها، ویدیوها و… را به کارت حافظه منتقل نموده و یا ابزار دیگری با فضای ذخیره‌سازی داخلی کافی را انتخاب کنید. مشکل دیگری که در اینجا پیش می‌آید، به اپ‌هایی مربوط می‌شود که خودتان نصب کرده‌اید. شاید از قبل با نحوه انتقال اپ‌ها از فضای ذخیره‌سازی داخلی تلفن هوشمند به فضای ذخیره‌سازی خارجی (کارت SD) آشنا باشید، با این‌حال شما همچنین می‌توانید از کارت حافظه خارجی خود به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی داخلی ابزارتان استفاده کنید.
 
Developer options:
حالا موضوعات شروع به جذاب شدن می‌کنند. از زمان انتشار اندروید ۴.۲ (Jelly Bean)، گوگل یک منوی مخفی تحت عنوان Developer Options را در بخش تنظیمات (Settings) تعبیه کرد. برای فعال کردن این منو می‌توانید به مسیر Settings > About Phone > Build Number رفته و ۵-۶ بار روی "Build Number" ضربه بزنید تا پیام You’re now a developer را مشاهده نمایید. اگر از این به بعد به منوی Settings برگردید، منوی جدیدی با عنوان Developer Options را بخش پایین فهرست گزینه‌ها خواهید دید. انیمیشن پنجره‌ها و تبدیل‌ها این مورد عملا کارآیی ابزار شما را تقویت نمی‌کند اما باعث می‌شود ظاهرا بسیار سریع‌تر از قبل باشد. به مسیر Settings > Developer Options (see above to enable this) > Window Animation Scale بروید. فرض می‌کنیم که این گزینه روی ابزار موبایل شما در وضعیت پیش‌فرض 1x تنظیم شده است. آن را به 0.5X داده و همین کار را در مورد Transition Animation Scale وAnimator Duration Scale نیز انجام دهید. اگر واقعا نمی‌خواهید روی سرعت مصالحه کنید، می‌توانید Window and Transition Animation Scale را غیرفعال نمایید.
 
محدودیت پردازش‌های پشت‌صحنه
Background process limit تعداد پردازش‌های در حال اجرا در پشت‌صحنه را محدود می‌کند. شما می‌توانید یکی از گزینه‌های No background process (برای توقف تمام پردازش‌های پشت صحنه)، At most, 1 process (حداکثر یک پردازش)، At most, 2 process، At most, 3 process ، و At most, 4 process را با ضربه روی آن انتخاب کنید. به عبارت دیگر با هر چه ابزار شما پردازش‌های کمتری را در پشت صحنه اجرا کند، حافظه بیشتری برای اجرای سایر وظایف خود خواهد داشت که باعث می‌شود عملکرد روان‌تر و یکپارچه‌تری نسبت به قبل داشته باشد.
 
حذف یا غیر فعال کردن Bloatware
برای توضیح، باید بگوییم Bloatware به هر اپی گفته می‌شود که از قبل روی ابزار شما نصب شده است. در عین حال، بسیاری از آن‌ها قابل حذف نیستند. برای رفع مشکل، می‌توانید Bloatware را حذف نموده (که مستلزم روت ابزار است) یا غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن، کافی است به مسیر Settings > Apps رفته و پس از انتخاب یک اپ از پیش نصب شده خاص، روی گزینه Disable ضربه بزنید. توجه داشته باشید که غیرفعال کردن یک اپ باعث صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی ابزار شما نمی‌شود، اما از اجرای آن اپ خاص در پشت‌صحنه جلوگیری می‌کند.
 
پاکسازی منظم کاشه
توصیه میشود که گهگاه به پاکسازی این بخش بپردازید. برای انجام این کار، به مسیر Settings > Storage and Memory > Locate Cached Data > Tap and Clean بروید.
 
منبع: Themobileindian – ترجمه: ایرانسل
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.