اپلیکیشن

تلفن همراه

November 23, 2017
23:04 پنجشنبه، 2ام آذرماه 1396
کد خبر: 85945

بهترین اپلیکیشین های رایگان یادگیری زبان

آیا تا به حال این سوال را درباره اپلیکیشن های یادگیری زبان شنیده‌اید که: «آیا این هم شبیه Duolingo است؟» بسیاری از دوره‌های Duolingo توسط افرادی با همان زبان مادری تهیه شده است. این موضوع به جوامع و عاشقان زبان‌آموزی امکان می‌دهد تا درگیر دوره‌ها شوند و در عین حال باعث پدید آمدن دوره‌های آموزشی غیرمنتظره‌تری مانند Guarani و Klingon می‌شود. ویژگی دیگری که باعث متمایز بودن Duolingo می‌شود این است که فقط روی گوینده‌ای با زبان مادری انگلیسی تمرکز ندارد. برای هر زبان دوره‌های آموزشی خاصی وجود دارند که برای افرادی با زبان‌های مادری متفاوت در نظر گرفته شده‌اند که در مجموع تعداد دوره‌های تولید شده را به ۸۱ می‌رساند.

HelloTalk

 

Duolingo

این اپلیکیشن برای آسان‌سازی تمرین مکالمه و همچنین از بین بردن اضطراب احتمالی یک مکالمه واقعی طراحی شده است. فراگیران می‌توانند گویندگان بومی را پیدا کرده و با استفاده از یک محیط گپ مشابه whatsapp از طریق پیام‌های صوتی و متنی با آن‌ها به گفت‌وگو بپردازند. کاربران با استفاده از یک ابزار تصحیح توکار می‌توانند پیام‌های یکدیگر را اصلاح نمایند که تبادلات زبانی را به جلسات تدریس خصوصی کوچک تبدیل می‌کند.

Mindsnacks

 

HelloTalk

Mindsnacks، بازی‌محوری (gamification) را به سطح کاملا متفاوتی می‌برد. هر یک از هفت زبان آموزش داده شده در این اپلیکیشن با  ۸ یا ۹ بازی ارایه شده‌اند که برای کمک به یادگیری واژگان، دستور زبان و تقویت مهارت شنیداری شما طراحی شده‌اند. در این اپ درس‌های ساده و کوتاه مملو از مفاهیم وجود دارند که پیش از دستیابی به سطح بالای مهارت، تمرین شده و مورد آزمایش قرار می‌گیرند. Mindsnacks بر روند پیشرفت شما نظارت می‌کند، بنابراین می‌توانید به‌وضوح ببینید که برای تسلط روی هر یک از مهارت‌ها به چه میزان یادگیری و تمرین بیشتر نیاز دارید. نسخه ابتدایی این اپ رایگان است اما تنها با تعداد محدودی از بازی‌ها همراه خواهد بود. با پرداخت کمی هزینه می‌توانید به درس‌های بیشتری دسترسی پیدا کرده و گزینه‌های بازی خود را گسترش دهید.

Busuu

 

Mindsnacks

Busuu دوره‌های کاملی را برای ۱۲ زبان مختلف ارایه می‌کند. این اپ به‌طور مقدماتی رایگان است اما برای دسترسی به اکثر ویژگی‌ها و مواد آموزشی آن باید ماهانه ۱۷ دلار پرداخت کنید. این اپ کلمات جداگانه را به شما آموزش داده و به مکالمات ساده و پرسش‌هایی درباره گفت‌وگوها هدایت‌تان می‌کند. تمام این موارد شامل بخش‌های صوتی هستند که در آن‌ها می‌توانید به تلفظ بومی عبارات گوش دهید. درس‌ها در عناوین موضوع شکل گرفته‌اند که می‌توانید مهارت‌ها و روش‌های بیان مرتبط با کارهای مختلف را در آن‌ها یاد بگیرید. وجه اختصاصی Busuu این است که شما می‌توانید گویندگان بومی را در فرآیند یادگیری شخصی خود درگیر کنید.

Babbel

 

Busuu

نسخه رایگان این اپلیکیشن با ۴۰ کلاس آموزشی همراه است، بنابراین حتی بدون پرداخت هزینه نیز می‌توانید تعداد قابل توجهی از عبارات و اصطلاحات را در یکی از ١٣ زبانی که ارایه می‌کند، بیاموزید. هر مجموعه کلاس با آموزش گام به گام واژگان آغاز می‌شود که با عکس‌هایی همراه است. سپس کلمات در جمله‌ها و گفت‌و‌گوهای کوتاه مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرند که بر حسب سطح دانش‌آموز و برای کمک به مهارت‌های مکالمه‌ای اوتعریف شده‌اند. پاپ آپ‌های مفید اپ، مهم‌ترین نکات گرامری مربوط به مطالب آموزشی را توضیح می‌دهند و نسخه دسکتاپ این برنامه نیز شامل نکات کوتاه فرهنگی است. گذشته از دوره‌های عمومی مبتدی، Babbel همچنین بسته‌های منحصربه‌فردی را در بر می‌گیرد که به تقویت مهارت‌های خاص مانند گرامر یا شناسایی واژگان اختصاص یافته‌اند.

Memrise

 

Babbel

Memrise محلی برای آموزش شاد واژگان است. تقریبا هیچ دوره غایبی در مورد هر یک از زبان‌هایی که بتوانید تصور کنید، وجود ندارد. شما می‌توانید دوره‌های استانداردسازی شده براساس کتاب‌های درسی مشهور یا لیست‌های واژگان و همچنین مجموعه‌های واژگانی غیرمنتظره‌تری مانند عباراتی از ترجمه ژاپنی هری پاتر و سنگ فیلسوف را پیدا کنید. مزیت Memrise در دو نکته نهفته است: تکرار فاصله‌بندی شده و حفظیات. الگوریتم تکرار فاصله‌بندی شده، محاسبه می‌کند و که چه‌موقع و چند بار باید هر کلمه را بازبینی کنید و اپ وقتی زمان بازبینی می‌رسد هشدارهای یادآوری را برای شما ارسال خواهد کرد. و یادآوری در فاصله های زمانی مشخص که محاسبه می کند چه زمانی شما باید یک کلمه را بررسی کنید که برنامه زمان بندی آن را برای شما می فرستد. اضافه شدن الگوهای رفتاری نیز واقعا برای حفظ لغات مفید هستند.

Leaf

 

Memrise

این برنامه زبان انگلیسی شما را تقویت خواهد کرد تا در تمام شرایط جدیدی که به آن‌ها مواجه می‌شوید، روان باشید. صرف‌نظر از این که یک دانشجوی بین المللی هستید که نمی‌داند چگونه یک کتاب را سفارش دهد یا یک خارجی که می خواهد برای دریافت گواهینامه رانندگی درخواست بدهد، Leaf کلمات کلیدی مورد نیازتان را به انگلیسی ساده توضیح می‌دهد. درس‌هاکوتاه بوده و به زبان انگلیسی ساده نوشته شده‌اند. هر درس یک مهارت عملی ویژه را به شما می‌آموزد و در چند دقیقه قابل خواندن است.

 

Lingua.ly

 

Leaf

این اپلیکیشن طراحی شده تا شما را از سطوح مقدماتی در معرض خواندن متنی قرار دهد که توسط (یا برای) افرادی با زبان محلی مورد نظر نوشته شده‌اند. مواد درسی مبتنی بر متن‌های استخراج شده از اینترنت بوده و به همین دلیل بسیار متنوع هستند. این برنامه با پرسیدن چند کلمه خاص، سطح شما و دامنه لغات‌تان را برآورد می‌کند. در هنگام آموزش، یک متن به شما نشان داده می شود. با کلیک روی کلمه‌ای که نمی‌شناسید، می‌توانید ترجمه آن را مشاهده کرده، تلفظ آن را شنیده و آن را به بانک اطلاعاتی لغات خود اضافه کنید. بر اساس این بازخورد اپ قادر خواهد بود متن‌های بعدی را با دقت بیشتری با سطح شما انطباق دهد. ایده Lingua.ly این است که به شما در مطالعه و یادگیری در محتوا کمک نماید و هدف الگوریتم آن، ارایه متن‌هایی به شما است که در آن‌ها با ۹۰ درصد واژگان آشنایی داشته باشید.

TripLingo

 

Lingua.ly

همان‌طور که از نام این اپلیکیشن پیدا است، برای مسافرانی طراحی شده که پیش از آن سفر رویایی در تعطیلات به تقویت مهارت‌های زبانی خود نیاز دارند. هدف اپ این است که شما را وادار به صحبت و درک‌ شدن نماید، طوری که احساس نکنید در یک محیط بیگانه خارجی گم شده‌اید و آرامش بیشتری داشته باشید. به‌علاوه، شما حداقل تلاش می‌کنید که شبیه یک فرد محلی صحبت کرده و بجای جملات کتابی از اصطلاحات رایج استفاده کنید. یک ویژگی تحت عنوان Slang Slider، سطوح مختلف رسمی یا عامیانه بودن هر عبارت را نمایش می‌دهد.

MosaLingua

 

TripLingo

Mosalingua یک منبع کاملا جامع برای تعدادی از زبان‌ها شامل فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی است. شما می‌توانید برنامه درسی استاندارد را انتخاب کنید که از عبارات و اعداد ساده شروع می‌شود. از سوی دیگر می‌توانید به‌سراغ بسته‌های موضوعی خاصی مانند مردم، زمان و گردشگری بروید.

 

MosaLingua

منبع: Lingualift – ترجمه: ایرانسل

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.