رسانه‌های اجتماعی

لبه تکنولوژی

November 25, 2017
21:48 شنبه، 4ام آذرماه 1396
کد خبر: 85977

راه اندازی اولین ربات سیاستمدار فیسبوک

اولین ربات سیاستمدار پیغام‌رسان فیسبوک به نام SAM برای گوش دادن و اطلاع رسانی به افراد در مورد مسائل نیوزیلند ساخته شده است.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، آیا شما اغلب احساس می‌کنید که سیاستمداران به آنچه شما از آنها می‌پرسید، توجهی ندارند و جواب دلخواه خودشان را می‌دهند؟ حالا شما می‌توانید این مسائل را با یک ربات واقعی در میان بگذارید. این چیزی است که سازندگان آن می‌خواهند.                                                                                     
 
SAM یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که نقش یک "نماینده مجلس" نیوزیلند است که هم‌اکنون شما می‌توانید در پیغام‌رسان فیسبوک با وی صحبت کنید.                        
 
مطمئنا SAM در حال حاضر هیچ دفتری را اداره نمی‌کند و به احتمال زیاد به صورت قانونی نیز چنین اجازه‌ای ندارد و مکالمات وی (جنسیت این ربات مونث است) هنوز بسیار محدود است.
 
اما SAM یک آزمایش برای ایجاد یک نماینده مجازی است که به مردم گوش می‌دهد و به سوالات آنها با حقایق و در نظر گرفتن موقعیت‌های سیاسی پاسخ می‌دهد.                                             
 
در حال حاضر شما می‌توانید در مورد تعدادی از مسائل نیوزیلند از یک فهرست از موضوعات پیش انتخاب شده از او بپرسید. هرچند توانایی SAM هرچه مردم بیشتر با وی صحبت کنند، به طور نظری افزایش می‌یابد.                                                             
 
SAM برای نشان دادن نیوزیلند به دلیل تحولات سیاسی اخیرش ساخته شده است، زمانی که "جاسیندا آردرن" به عنوان نخست وزیر از طرف دولت ائتلافی متشکل از سه حزب معرفی شد.              
 
در حالی که انتصاب آردن تا حدودی شگفت انگیز بود (او سومین نخست وزیر زن و جوان‌ترین در 150 سال اخیر است) ائتلاف او اداره امور را با اهداف توسعه استفاده از انرژی تجدیدپذیر و برنامه‌هایی برای افزایش حداقل دستمزد آغاز کرد.                                                                                               
 
وی همچنین اعتنایی به حرف‌های دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نکرده است.                                                                                                         
 
 
SAM می‌تواند سیاستمدار آینده باشد، که بتواند از لحاظ تئوری، هزاران پرسش را در یک زمان پاسخ دهد.                                                          
 
در حالی که ربات‌ها تنها به اندازه‌ای که برنامه‌ریزی شده‌اند، بی‌طرفانه عمل می‌کنند. یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند یک دارایی سیاسی یا حتی یک نفوذی باشد.                  
 
"نیک گریتسن" سازنده این ربات امیدوار است SAM در انتخابات سال 2020 نیوزیلند پیشرفته‌تر باشد، هرچند که مشخص نیست که آیا او می‌تواند به صورت قانونی فعالیت کند یا خیر.                           
 
وی می‌گوید:  SAM توانایی این کار را دارد و ما قصد داریم در چهارچوب قانون‌های موجود عمل کنیم.                       
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.