تلفن همراه

گوشی

November 26, 2017
10:09 یکشنبه، 5ام آذرماه 1396
کد خبر: 86001

۲۰ گوشی هوشمند دنیا که بهترین ویژگی‌ها را دارند

هرچه پیش می‌رویم فاصله بین موبایل‌های خوب و موبایل‌های عالی کمتر و کمتر می‌شود. به همین ترتیب رتبه‌بندی این گوشی‌های هوشمند هم سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. موارد گوناگونی در رتبه‌بندی گوشی‌های هوشمند تاثیر دارند؛ طراحی، سایز و وزن، دوربین، حافظه و قیمت. خوشبختانه حالا دیگر بیشتر گوشی‌های هوشمند با قدرت کافی، طراحی‌های جذاب و ویژگی‌های متنوع عرضه می‌شوند. اما مهمترین موضوع در این میان قیمت است که با ویژگی‌های عرضه‌شده در یک گوشی هوشمند همسان باشد. قیمت گوشی‌های کمپانی‌های بزرگ و خوشنام همواره در حال بالا رفتن است اما از طرفی می‌بینیم که امروزه حضور موبایل‌های میان‌رده و باکیفیت اندرویدی از همیشه پررنگ‌تر است. در ادامه مروری داریم بر ۲۰ تلفن هوشمند برتر دنیا که با توجه به‌ویژگی‌هایی که دارند در این رتبه‌بندی جای گرفته‌اند.
 
 
 ۲۰. بلک‌بری کلاسیک
اگر هنوز از طرفداران بلک‌بری هستید، حتما عاشق بلک‌بری کلاسیک خواهید شد. این موبایل کوچک تمام اصالت بلک‌بری را به خوبی رعایت کرده و کنار یک صفحه‌نمایش با کیفیت با حساسیت لمس بالا از یک کیبورد فیزیکی بسیار خوش‌ساخت هم بهره می‌برد. بلک‌بری کلاسیک همچنین یک دوربین ۸ مگاپیکسلی دارد و باتری آن ۲۲ ساعت شارژ نگه می‌دارد. قیمت بلک‌بری کلاسیک ۲۴۰ دلار است.
 
 ۱۹. سونی ایکس‌ زد پرمیوم
این موبایل سونی زمان معرفی سروصدای زیادی به‌پا کرد که دلیل اصلی آن دوربینی بود که با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. از طرف دیگر این موبایل صفحه‌نمایش بسیار باکیفیتی دارد و نرم‌افزار آن هم تقریبا اندروید دست نخورده است. ایراد ایکس زد پرمیوم در طراحی آن است و موبایل خوش دستی نیست. این موبایل ابتدا با قیمت ۸۰۰ دلار عرضه شد اما امروز ۵۷۰دلار قیمت دارد.
 
 ۱۸. بلک‌بری کی‌وان
بلک‌بری بعد از سال‌ها تصمیم گرفت سیستم‌عامل خود را کنار بگذارد و از مدل پریو به بعد موبایل‌هایش را با سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌کند. این دومین پرچمدار بلک‌بری با سیستم‌عامل اندروید است. بلک‌بری کی‌وان صفحه نمایش ۵/  ۴ اینچی و کیبورد فیزیکی دارد. باتری این موبایل ۲۶ ساعت شارژ نگه می‌دارد و دوربین آن ۱۲ مگاپیکسل کیفیت دارد. بلک‌بری امن‌ترین موبایل اندرویدی دنیا است و این مدل ۵۰۰ دلار قیمت دارد.
 
 ۱۷. موتو جی ۵ پلاس
موتورولا موتو جی ۵ پلاس یکی از گوشی‌های محبوب و اقتصادی با سیستم‌عامل اندروید است. از نظر فنی قطعات این موبایل شاید عالی نباشند اما کاملا قابل قبول هستند. جی ۵ پلاس صفحه نمایش ۲/  ۵ اینچی، حسگر اثرانگشت، باتری قدرتمند، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، اندروید بی‌نقص و طراحی بسیار خوبی دارد. موتورولا همه اینها را در یک گوشی ۲۳۰ دلاری جمع کرده است و با این قیمت تقریبا شما هیچ گزینه بهتری نخواهید داشت.
 
 ۱۶. موتو جی ۵ اس پلاس
این مدل نسل جدید جی ۵ پلاس است و موتورولا همان مدل قبلی را ارتقا داده است. همه بدنه جی ۵ اس پلاس فلزی است و با کیفیت بالایی ساخته شده، درحالی که مدل قبلی ترکیب فلز و پلاستیک است. جی ۵ اس پلاس صفحه نمایش ۵/  ۵ اینچی دارد که نسل قبلی بزرگ‌تر است اما مهم‌ترین تغییر دوربین دوگانه ۱۳مگاپیکسلی است که کیفیت بسیار بالایی دارد. این موبایل به قیمت ۲۸۰ دلار فروخته می‌شود که کاملا ارزش پرداختش را دارد.
 
 ۱۵. موتورولا زد۲ فورس
موتو زد اولین موبایل دنیا بود که جک ۵/  ۳میلی‌متری هدفون را حذف کرد. موتو زد یک موبایل ماژولار بی‌نظیر است که شما می‌توانید ماژول‌های متفاوتی از باتری تا پروژکتور را با آن به‌صورت آهنربایی وصل کنید. زد ۲ فورس صفحه نمایش ۵/  ۵ اینچی دارد و شکستن صفحه نمایش آن تقریبا کار غیرممکنی است. موتو زد ۲فورس دوربین باکیفیت و دوگانه ۱۲مگاپیکسلی و ۶ گیگابایت حافظه رم دارد که برای خرید این موبایل باید ۷۲۰ دلار پرداخت کنید.
 
 ۱۴. آی‌فون اس‌ای، ۶ اس و ۶ اس پلاس
این سه موبایل را با هم نوشتیم چون از زمان معرفی آنها ۲ سال می‌گذرد و مشخصات سخت‌افزاری تقریبا یکسانی دارند و البته هنوز هم می‌شود آنها را خرید. اپل به تازگی از آی‌اواس ۱۱ خود رونمایی کرد و هر سه این موبایل‌ها به خوبی با این سیستم‌عامل جدید کار می‌کنند. هر سه این موبایل‌ها دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت (تاچ‌ آی‌دی) دارند. قیمت آی‌فون اس‌ای هم‌اکنون ۳۵۰ دلار، آی‌فون ۶ اس ۴۵۰ دلار و آی‌فون ۶ اس پلاس ۵۵۰ دلار است.
 
 ۱۳. اچ‌تی‌سی یو۱۱
یو ۱۱، پرچمدار اچ‌تی‌سی، دو ویژگی بسیار مهم دارد. اول دوربین فوق‌العاده این دستگاه است و دوم سنسور جالبی که به فشار دادن دستگاه حساس است. اچ‌تی‌سی یو ۱۱ صفحه نمایش ۵/  ۵ اینچی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، باتری ۳ آمپری و ۶ گیگابایت حافظه رم دارد. در حالت پیش‌فرض اگر بدنه یو ۱۱ را در دست خود فشار دهید دستیار صوتی گوگل فعال می‌شود. اچ‌تی‌سی یو ۱۱ حافظه ۱۲۸ گیگابایتی دارد که می‌توان آن را با میکرو اس‌دی افزایش داد. این موبایل هم با قیمت ۶۵۰ دلار به بازار عرضه شده است.
 
 ۱۲. ال‌جی جی ۶
جی ۶ بهترین موبایلی است که ال‌جی تا به امروز ساخته و این کمپانی را به جمع بزرگان صنعت موبایل نزدیک کرده است. جی ۶ یک صفحه نمایش ۷/  ۵ اینچی با نسبت ۱۸ به ۹ دارد که درواقع دو مربع کنار هم قرار گرفته است و از این ویژگی در نرم‌افزارها استفاده خوبی کرده است. این پرچمدار دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دوگانه و ۴ گیگابایت رم دارد. جی ۶ همچنین باتری ۳ هزار و ۳۰۰ میلی‌آمپری دارد و با حافظه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ به فروش می‌رسد که قیمت پایه بین‌المللی آن ۵۵۰ دلار است.
 
 ۱۱. اسنشیال فون
اسنشیال فون یک موبایل بی‌نظیر است که تقریبا همه بدنه را صفحه نمایش به خود اختصاص داده است البته در ایران شاید نام این موبایل را خیلی نشنیده باشید. این موبایل صفحه‌نمایش ۷/  ۵ اینچی دارد و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آن ۹/  ۸۴ درصد است که از آی‌فون ۱۰ هم بیشتر است.  پشت این موبایل از جنس سرامیک است و بدنه آن هم از تیتانیوم ساخته شده است. اسنشیال فون دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و باتری ۳هزار و ۴۰ میلی‌آمپری دارد. این موبایل با قیمت ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود.
 
 ۱۰. گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس
گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس جزو زیباترین موبایل‌های موجود در بازار امروز هستند. این موبایل‌ها علاوه بر زیبایی از سخت‌افزار بسیار قدرتمندی هم استفاده می‌کنند. گلکسی اس ۸ صفحه نمایش اولد ۸/  ۵ اینچی دارد و گلکسی اس ۸ پلاس هم به صفحه نمایش ۲/  ۶ اینچی مجهز است. گلکسی اس ۸ پلاس ۶ گیگابایت حافظه رم و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر باتری دارد. هر دو موبایل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بسیار باکیفیتی دارند و قیمت آنها به ترتیب ۶۴۰ و ۷۰۵ دلار است.
 
 ۹. آی‌فون ۷ و آی‌فون ۷ پلاس
آی‌فون ۷ و ۷ پلاس یک ساله شده‌اند و با قیمت ۵۵۰ و ۶۷۰ دلار به راحتی گلکسی‌های اس ۸ و اس ۸ پلاس را پشت سر می‌گذارند. کاربران آی‌اواس عموما راضی‌تر از کاربران اندروید هستند و پشتیبانی بهتری را از اپل دریافت می‌کنند. آی‌فون ۷ پلاس دوربین دوگانه دارد و می‌تواند با لنز دوم خود زوم اپتیکال ۲ برابری داشته باشد. آی‌فون ۷ صفحه‌نمایش ۵ اینچی و ۲گیگابایت حافظه رم دارد و آی‌فون ۷ پلاس هم صفحه‌نمایشی ۵/  ۵ اینچی و ۳ گیگابایت حافظه رم دارد.
 
 ۸. موبایل ریزر
اگر شما اهل بازی با کامپیوتر باشید حتما نام ریزر را شنیده‌اید. ریزر جزو بهترین تولیدکنندگان محصولات گیمینگ است که امسال وارد حوزه موبایل شده و اولین موبایل خود را معرفی کرده است. موبایل ریزر صفحه‌نمایش ۷/  ۵ اینچی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دوگانه و باتری ۸ مگاپیکسلی دارد. این موبایل به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز است و ۸ گیگابایت حافظه رم دارد. موبایل ریزر همچنین بهترین اسپیکر موبایل را دارد و قیمت این محصول ۷۰۰دلار است.
 
 ۷. گلکسی نوت ۸
اگر شما هم به یادداشت برداشتن علاقه دارید بی‌شک بهترین انتخاب برای شما نوت ۸ است. کیفیت و دقت قلم این محصول با اختلاف از همه موبایل‌ها و رقبا بالاتر است. گلکسی نوت ۸ صفحه نمایشی ۳/  ۶ اینچی دارد و یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی هم تصاویر بی‌نظیری برای شما خواهد گرفت.   نوت ۸ به باتری ۳ هزار و ۳۰۰میلی‌آمپری مجهز شده و ۶ گیگابایت هم حافظه رم دارد. گلکسی نوت ۸ سامسونگ ۷۸۰ دلار قیمت دارد که البته ارزش این مبلغ را دارد.
 
 ۶. وان پلاس ۵تی
وان پلاس هم از برندهایی است که در ایران خیلی طرفدار ندارد و شاید پیدا کردن آن هم در بازار کار مشکلی باشد، اما این کمپانی موبایل‌های بسیار خوبی را با قیمت پایین تولید می‌کند. درواقع اگر شما نخواهید ۸۰۰ دلار برای موبایل هزینه کنید اما در عین‌ حال یک موبایل با کیفیت بخواهید باید به سراغ وان پلاس بروید. ۵ تی صفحه‌نمایش ۰۱/  ۶ اینچی، دوربین دوگانه ۱۶مگاپیکسلی، ۸ گیگابایت رم، ۳۳۰۰ میلی‌آمپر باتری و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را در یک موبایل ۵۰۰ دلاری گرد آورده است.
 
 ۵. گوگل پیکسل ۲
طرفداران اندروید موبایل‌های نکسوس را به خاطر دارند، موبایل‌هایی که خود گوگل آنها را طراحی می‌کرد و به کمک کمپانی‌های دیگر می‌ساخت. از سال گذشته گوگل این روال را تغییر داد و نام نکسوس را با پیکسل عوض کرد. پیکسل حالا موبایلی است که خود گوگل آن را می‌سازد تا هماهنگی نرم‌افزار و سخت‌افزار را به اوج خود برساند. پیکسل ۲ یک موبایل ۵ اینچی با بهترین دوربین دنیا روی موبایل است. پیکسل ۲ به ۴گیگابایت حافظه رم، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و ۲۷۰۰ میلی‌آمپر باتری مجهز است که با قیمت ۶۵۰ دلار فروخته می‌شود.
 
 ۴. گوگل پیکسل ۲ ایکس ال
پیکسل ۲ ایکس ال همان دوربین پیکسل ۲ را دارد که بهترین دوربین دنیا روی موبایل است. پیکسل ۲ ایکس ال صفحه نمایشی ۶ اینچی دارد و باتری ۳۵۲۰ میلی‌آمپری آن را برای استفاده یک روز کامل آماده نگه می‌دارد. موبایل‌های پیکسل همیشه اولین موبایل‌هایی هستند که جدیدترین نسخه اندروید را دریافت می‌کنند. این موبایل هم ۸۵۰ دلار قیمت دارد.
 
 ۳. آی‌فون ۸
اپل امسال سه موبایل جدید معرفی کرد که هر سه آنها موبایل‌های بسیار خوبی هستند. جنس بدنه آی‌فون ۸  شیشه‌ای است و حالا می‌توان آن را بدون سیم شارژ کرد. آی‌فون ۸صفحه‌نمایش ۷/  ۴اینچی دارد. این موبایل دوربین ۱۲مگاپیکسلی دارد و باتری ۱۸۲۱میلی‌آمپری آن چیزی از سایر رقبایش کم نمی‌گذارد. آی‌فون ۸ با قیمت ۷۰۰ دلاری از پردازنده A۱۱ و ۲گیگابایت رم بهره می‌برد.
 
 ۲. آی‌فون ۸ پلاس
آی‌فون ۸ پلاس هم نسخه به‌روز شده آی‌فون ۷ پلاس است و به آن شباهت فراوانی دارد. شاید تنها فرق ظاهری آنها بدنه شیشه‌ای آی‌فون ۸ پلاس باشد که برای اضافه کردن شارژ بدون سیم از شیشه استفاده شده است. آی‌فون ۸ پلاس هم مانند آی‌فون ۸ و ۱۰ از پردازنده A۱۱ استفاده می‌کند و ۳گیگابایت حافظه رم دارد. این موبایل ۵/  ۵اینچی باتری ۲۶۹۱میلی‌آمپری دارد که برای استفاده یک روز پرکار هم کافی است. آی‌فون ۸ پلاس با قیمت ۸۰۰ دلار فروخته می‌شود.
 
 ۱. آی‌فون ۱۰
همان‌طور که از ابتدا هم حدس زدن آن سخت نبود، آی‌فون ۱۰ بهترین موبایل دنیا تا به امروز است. این موبایل که پرچمدار جدید اپل است صفحه‌نمایش اولد ۸/  ۵ اینچی دارد. آی‌فون ۱۰ به پردازنده A۱۱ اپل مجهز است و ۳ گیگابایت هم حافظه رم دارد.   دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی اپل در این مدل هم از حالت افقی به عمودی درآمده است و دکمه هوم معروف در این موبایل حذف شده است. هر سه آی‌فون با حافظه‌های ۶۴ و ۲۵۶گیگابایتی فروخته می‌شوند و قیمت آی‌فون ۱۰ از ۱۰۰۰دلار شروع می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.