اینترنت و شبکه

November 26, 2017
10:40 یکشنبه، 5ام آذرماه 1396
کد خبر: 86015

آغاز فعالیت شرکت‌های ایرانی در حوزه حکمرانی داده‌ها

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات، فناوری گفت: هم اکنون شرکت‌های آمازون و گوگل توانسته‌اند سرمایه‌بزرگی از حکمرانی داده ها کسب کنند.
 
به گزارش ایلنا، وحید احمدی دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات، فناوری در پنجمین همایش مدیران فناوری اطلاعات کشور گفت: در نظام غیراطلاعات پشتوانه داده جایگاه بالایی داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است. در نگاه سنتی نسبت به داده‌ها مانند دیگر ثروت‌ها و فراورده‌ها به آنها توجه خاصی نداشتیم در حالی که این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
احمدی ادامه داد: در حکمرانی جدید، داده‌ها دارایی‌های راهبردی محسوب می‌شوند و در حلقه‌های زنجیره‌ای به هم متصل هستند. ماباید رویکردمان را تغییر دهیم و به سوی فناوری‌های جدید برویم. حکمرانی داده و ثروت اطلاعات می‌تواند جایگزینی برای سرمایه‌های کنونی کشور باشد.
 
دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات، فناوری با تاکید بر اینکه ثروت حاصل شده از داده‌ها می‌تواند حتی از نفت بیشتر باشد، گفت: هم اکنون شرکت‌های بزرگ خارجی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول هستند از جمله آمازون و گوگل توانسته‌اند سرمایه‌بزرگی از این صنعت کسب کنند.
 
وی افزود: شرکت‌های فناوری ایرانی نیز به صورت گسترده‌ای وارد بورس شدند و از همین مساله یعنی حکمرانی داده‌ای برای خلق ثروت استفاده می کنند.
 
وی تاکید کرد: دولت الکترونیک و حکمرانی داده‌ها از اولویت اصلی فناوری کشور هستند اعتقاد داریم که باید دولت الکترونیک مبتنی بر داده‌های کلان باشد تا در امور مردم در سراسر کشور تسهیل انجام شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.