گجت

November 26, 2017
19:07 یکشنبه، 5ام آذرماه 1396
کد خبر: 86022

لامپ ها و وسایل برقی خانه را بدون سیم کشی تازه هوشمند کنید

 
استفاده از لامپ ها و لوازم برقی هوشمند که به صورت کنترل از راه دور روشن و خاموش می شوند، در حال افزایش است و اختراع ابزاری تازه تبدیل لوازم برقی عادی به هوشمند را تسهیل کرده است.
به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، ابزاری که به این منظور ابداع شده Kleverness نام دارد و در ظاهر شبیه به چراغ های راهنمایی و رانندگی است که در سر چهارراه ها نصب می شوند.
 
Kleverness قادر به خودکارسازی کل سیستم روشنایی یک منزل است و می تواند همه لامپ های موجود در هر خانه را از راه دور کنترل کند. بدین منظور نیازی به تغییری لامپ های موجود یا سیم کشی مفصل نیست.
 
برای استفاده از Kleverness کافیست آن را بر اساس دستورالعمل ارائه شده در منزل نصب کنید. اجرای این دستورالعمل جعبه یادشده را به جعبه تقسیم برق لامپ های منزل یا مرکز کنترل و فرماندهی آنها مبدل می کند. Kleverness علاوه بر لامپ ها قادر به کنترل هوشمند دیگر لوازم برقی خانگی با استفاده از گوشی هوشمند است.
 
بدین منظور باید یک برنامه خاص بر روی گوشی نصب شود تا بتوان میزان مصرف هر وسیله برقی را مشاهده و مدیریت کرد. از این طریق می توان روشن و خاموش شدن این وسایل برقی را نیز در هر زمان و مکان مدیریت کرد.
 
Kleverness برای دسترسی به لوازم برقی از فرکانس های رادیویی استفاده می کند و نیازی به ارتباطات وای – فای و بلوتوث ندارد و برای مدیریت ابزار و محصولات مختلف تا فاصله ۴۵ کیلومتری قابل استفاده است. همچنین Kleverness از ۵۱۲ وسیله مختلف به طور همزمان پشتیبانی می کند.
 
بهره مندی از فناوری هوش مصنوعی باعث می شود Kleverness از عادات کاربری افراد مختلف مطلع شده و آنها را به تدریج بیاموزد. هزینه استفاده از این محصول که در ماه می سال ۲۰۱۸ روانه بازار می شود ۸۷ دلار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.