باندپهن ثابت

رگولاتوری

November 28, 2017
20:58 سه شنبه، 7ام آذرماه 1396
کد خبر: 86073

توضیحات وزیر ارتباطات درباره محاسبه قیمت اینترنت در مدل جدید

 
محمد جواد آذری جهرمی
 
 
وزیر ارتباطات با انتشار تعرفه‌های سابق و جدید اینترنت ثابت مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ضمن ارائه تحلیلی، از کاهش قیمت همراه با تضمین سرعت و افزایش میزان مصرف حجم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت ADSL را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده است.
 
 توضیحات وزیر ارتباطات در مورد تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت به شرح زیر است:
 
در مدل جدید شرکتهای ارائه دهنده موظف به تضمین سرعت خریداری شده به مشترکین خود هستند.
 
مصرف منصفانه مفهومی است که در سرویسهای خانگی دنیا مورد استفاده است. سرویس خانگی که صرفا بر اساس سرعت و بدون سقف مصرف منصفانه ارائه شود، همان سرویس اختصاصی است که تعرفه آن اکنون موجود است و استفادہ تجاری دارد ، طبعا مسیر حرکتی انتخاب شدہ مارا به سوی مدلهای استاندارد جهانی نزدیک تر خواهد ساخت.
 
در چند روز اخیر یکی از شرکتها تعرفه های خود را اعلام کرده است. مقایسه ساده مصوبه جدید با مصوبه قبلی نشان می دهد که در مدل سابق برای سرویس دو مگابیت در ثانیه با سقف مصرفی گیگابایت بایستی سی و پنج هزار تومان پرداخت می شد. اکنون برای سرویس دو مگابیتی با حجم مصرف عادلانه بیست گیگابایتی، بیست و پنج هزار تومان پرداخت خواهد شد. عملا سی درصد کاهش در هزینه و صد درصد رشد در میزان مصرف. در سرویس شانزده مگابیتی هرچند پرداخت با رشد شصت درصدی مواجه شده اما میزان مصرف رشد هزار و دویست درصدی را نشان می‌دهد.
 
مطالعات بازار حاکی از این است که حدود هفتاد درصد کاربران، مصرف هفت تا ده گیگابایتی را در ماه تجربه می کنند.
 
در فضای رقابتی موجود بایستی منتظر اعلام تعرفه سایر شرکتها بود. طبیعتا فضای رقابتی بین شرکتها شرایطی مناسب به سوی مصرف کننده نهائی را رقم خواهد زد.
 
سقف مصرف منصفانه برای ترافیک داخلی دو برابر سقفهای اعلام شدہ است. این مهم طبیعتا باعث رشد محتوای محلی به خصوص سرویسهای ویدئوی آنلاین خواهد شد. این تصمیم بر اساس اسناد بالادستی به خصوص سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات اخذ شدہ است.
 
 
وی در پایان پست اینستاگرامی خود آورده است: فضای مجازی، فضایی مناسب برای طرح دیدگاهها و انتقادات است و بیان این دیدگاهها در تصمیمات مسئولین موثر است. نحوه بیان انتقادات در فضای عمومی که توسط بسیاری قابل رویت است بسیار حائز اهمیت است. افرادی برای بیان دیدگاههای خود از ادبیاتی بهره می‌گیرند که مناسب این فضا نیست. امیدوارم این رویه اصلاح شود و در فضایی سالم و صمیمی با شما در ارتباط باشم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.