تجارت الکترونیک

November 30, 2017
16:03 پنجشنبه، 9ام آذرماه 1396
کد خبر: 86104

تعدد متولیان؛ چشم اسفندیار کسب‌وکارهای نوین

 
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به سند رفع موانع کسب و کارهای نوین بر ضرورت تعیین تکلیف این حوزه و سپردن آن به یک متولی که طبق قوانین باید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور باشد تاکید کرد.
 
اصغر رضانژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که سند رفع موانع کسب و کارهای نوین از تجمیع مطالبات کتابخانه‌ای و مطالعات میدانی حاصل شده است، اظهار کرد: همچنین در این سند مشکلاتی که از سوی صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی ابراز شده بود، لحاظ و راهکارهایی هم برای حل آنها ارائه شد که البته بسیاری از این راهکارها اساسا در حیطه اختیارات سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیست.
 
وی با بیان این ‌که برای بهبود شرایط کسب‌وکارهای اینترنتی وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت و معدن و همچنین مرکز ملی فضای مجازی و مجلس شورای اسلامی باید اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: اخیرا کمیته‌ای در مجلس شورای اسلامی به نام کمیته کسب‌وکارهای نوین ذیل فراکسیون اشتغال مجلس ایجاد شده است که پیگیر حل موانع این کسب‌وکارهای جدید است که امیدواریم با نهایی شدن قانون گذاری‌ها، موانع این حوزه‌ها هم برطرف شود.
 
دبیر نظام صنفی رایانه‌ای تهران با بیان این که تعدد متولیان پاشنه آشیل کسب‌وکارهای اینترنتی است، تاکید کرد: در روزهای آینده مجلس شورای اسلامی باید تصمیم بگیرد که کدام نهاد متولی نهایی کسب‌وکارهای اینترنتی باشد که اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات فعالان این حوزه برطرف می شود و می توان شاهد رشد و گسترش کسب و کارهای اینترنتی در آینده ای نه چندان دور بود.
 
رضانژاد همچنین با اظهار این که طبق قوانین نوشته شده در این باره قاعدتا باید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای متولی کسب‌وکارهای اینترنتی باشند، اضافه کرد: نفت هم یک گونه از معادن است اما به دلیل اهمیت فوق العاده ای که در کشور دارد، به حوزه ای جدا تبدیل شده و حتی وزارتخانه‌ای هم برای آن تشکیل شده است. از این جهت حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی هم چون یک حوزه بسیار مهم است که باید یک متولی جداگانه هم داشته باشد.
 
به گزارش ایسنا،‌ هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، سند موانع کسب‌وکار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را با نگاهی جامع بر مشکلات راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌های تجاری ICT در کشور تهیه و تصویب کرد و این سند برای ارائه به نهادهای حاکمیتی و تصمیم‌گیر در حوزه فاوا  آماده شد.
 
در این سند تلاش شده تا علاوه بر طرح معضلات و چالش‌های عمومی کسب‌وکارهای ICT، مشکلات تخصصی فعالان این حوزه در حوزه‌های مختلف فاوا ازجمله حوزه نرم‌افزار، سخت‌افزار، اینترنت، تجارت الکترونیکی، مشاوران، تجهیزات شبکه و غیره گردآوری و مستند شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.