بازار سرمایه

December 5, 2017
23:31 سه شنبه، 14ام آذرماه 1396
کد خبر: 86236

اقتصاد ICT در برنامه ششم به 120 هزار میلیارد تومان خواهد رسید

معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در برنامه ششم توسعه 120 هزار میلیارد تومان خواهد بود و باید تلاش کنیم این اقتصاد در خراسان جنوبی به یکهزار و 200 میلیارد تومان برسد.
 
به گزارش ایرنا مرتضی براری روز سه شنبه در همایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال خراسان جنوبی در بیرجند افزود: تعریف دقیق اقتصاد مقاومتی خلق ثروت حداکثری از ظرفیت های انسانی است و آی سی تی قرار است از ظرفیت نیروی انسانی استان استفاده کند. 
وی گفت: هدف ما ایجاد سبد درآمدی جدید به نام آی سی تی است که امروز قرار است این برنامه را در استان ایجاد کنیم. 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات اکنون 40 هزار میلیارد تومان است که انتظار داریم حداقل یک درصد این اقتصاد توسط خراسان جنوبی جذب شود. 
وی با بیان اینکه مهمترین سرمایه برای جذب این اقتصاد نیروی انسانی است افزود: محور دوم بحث زیرساخت هاست که در دولت یازدهم سرمایه گذاری خوبی در استان صورت گرفت. 
وی گفت: آی سی تی (فناوری اطلاعات و ارتباطات) از مهمترین زیرساخت های توسعه است و امروز تمام کارهای بانکی با تلفن همراه در خانه انجام می شود که تنوع، افزایش و هزینه مردم کاهش یافته است. 
براری با بیان اینکه اقتصاد ما مبتنی بر خلاقیت و فرد است گفت: خراسان جنوبی درحوزه نیروی انسانی دارای ظرفیت عظیمی است که می توان از آن به درستی استفاده کرد. 
وی یادآور شد: امروز اقتصاد توسط ایده و خلاقیت ایجاد می شود لذا مهمترین گنج استان نیروی انسانی آن است که قابل مقایسه با دیگر استان ها نیست. 
وی با اشاره به افزایش پهنای باند در چهار سال گذشته گفت: در خراسان جنوبی از 28 شهر استان 22 شهر به اینترنت نسل سوم ارتقا یافته و تا پایان سال تمام شهرها به نسل سوم ارتقا خواهند یافت. 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین برنامه داریم 20 شهر استان بزودی مجهز به نسل چهارم شوند و در حال حاضر 529 روستای استان دارای اینترنت هستند. 
وی با تاکید بر اینکه بیش از 92 درصد بازار ما دست بخش خصوصی است عنوان کرد: استفاده از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در روستا توجیه اقتصادی ندارد و امسال برنامه ریزی کردیم مشکل پوشش دهی تلفن همراه در روستاها کاهش یابد. 
همایش سرمایه گذاری تولید و اشتغال استان خراسان جنوبی روز سه شنبه با حضور مقامات کشوری، سرمایه گذاران و سرکنسولگران و دیپلمات های خارجی در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری گشایش یافت. 
98 سرمایه گذار از استان خراسان رضوی از بخش های مختلف مانند صنعت، معدن، عمران و ساختمانی، گردشگری، تجارت و اقتصاد محض به استان آمدند و همچنین 14 نفر از تهران و 10 سرمایه گذار از سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با امکانات و قابلیت های این استان مرزی برای سرمایه گذاری در این همایش حضور دارند. 
همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری خراسان جنوبی با حضور ادارات کل صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی؛ میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی در استانداری خراسان جنوبی برپا شده است. 
استان خراسان جنوبی با 11 شهرستان و حدود 800 هزار نفر جمعیت بعد از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور محسوب می شود و از قابلیت های اقتصادی ویژه از جمله در بخش کشاورزی، معدن، تجارت مرز و گردشگری برخوردار است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.