تلفن همراه

گوشی

December 5, 2017
23:32 سه شنبه، 14ام آذرماه 1396
کد خبر: 86237

ضمانتنامه یا آنتن دهی، نشانه قانونی بودن آیفون نیست

اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تصریح کرد: خریداران تلفن همراه باید قبل از خرید نسبت به استعلام اصالت تلفن همراه اقدام کنند؛ زیرا داشتن خدمات پس از فروش (گارانتی) و ضمانتنامه دلیل بر قانونی بودن تلفن همراه نیست.
 
اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی، سه شنبه اعلام کرد: همه مدل‌های تلفن همراه و تبلت آیفون مشمول طرح رجیستری شده است اما برخی از فروشندگان به مشتری اعلام می‌کنند فقط آیفون 10 مشمول طرح شده که این مطلب نادرست است.
این اتحادیه تاکید کرد تنها مرجع رسمی برای استعلام اصالت تلفن همراه سامانه پیامکی 7777 و شماره #7777* است. در صورتی که از سایر سامانه‌های پیامکی استعلام شود، نو یا دسته دوم بودن گوشی تلفن همراه در جواب استعلام نمایش داده نمی‌شود.
برخی فروشندگان نیز آنتن دهی تلفن همراه هنگام فروش را دلیل بر رجیستر بودن تلفن همراه به مشتری اعلام می‌کنند؛ در حالی که تلفن همراه قاچاق پس از قرار دادن سیمکارت داخل آن آنتن دارد اما پس از 30 روز قطع می شود و دیگر سرویس نمی‌گیرد .
برخی فروشندگان اعلام می کنند طرح رجیستری هنوز شروع نشده است؛ در حالی که این طرح از آغاز روز چهاردهم آذر وارد مرحله اجرایی شده است تا گوشی‌های قاچاق پس از 30 روز قطع شوند.
به گزارش ایرنا، طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه معروف به رجیستری، از امروز وارد مرحله عملیاتی شد تا بازار نابسامان قاچاق گوشی های تلفن همراه را ساماندهی کند و مردم بتوانند از خدمات پس از فروش مطلوب شرکت های سازنده گوشی ها برخودار شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.