لبه تکنولوژی

December 10, 2017
20:05 یکشنبه، 19ام آذرماه 1396
کد خبر: 86352

رونمایی هوندا از ربات های همه فن حریف

شرکت هوندا به زودی و در جریان برگزاری نمایشگاه سی ای اس در ژانویه 2018 از تعدادی از ربات های همه فن حریف خود رونمایی می کند.
 
Honda's 3E robotics and AI concepts are due to appear in Las Vegas on January 8,...
 
به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، ربات های یادشده با هدف تسهیل و بهبود زندگی بشر طراحی شده اند و در راستای چشم انداز 3Eهوندا طراحی شده اند.
 
3E  مخفف سه کلمه توانمندسازی، تجربه کردن و یکدلی است. ربات های یادشده از هوش مصنوعی بالایی برخوردار بوده و می توانند به افراد برای تفریح و سرگرمی، پیشبرد امور کاری و به منظور نجات جان افراد سانحه دیده کمک کنند.
 
The RoboCas concept, now called 3E-C18, at the 2017 Tokyo Motor Show
 
یکی از ربات های این مجموعه  یک ربات چهار چرخ است که می تواند یک وسیله نقلیه مناسب تلقی شود. دو ربات دیگر این مجموعه که دوچرخ هستند برای حمل بار و کمک به جابجایی مجزای افراد در محیط های شهری مناسب هستند. ربات چهارم هم یک دستیار شخصی است که برای فروش کالا، پاسخ به پرسش های افراد و غیره قابل استفاده است.
 
ربات های یادشده قادر به تشخیص حالات چهره انسان و واکنش بر همین اساس هستند. برخی از آنها همراه با نشیمن طراحی شده اند و باتری های برقی آنها از توانایی شارژ مناسب برای استفاده طولانی مدت برخوردار هستند. شرکت هوندا می گوید قیمت و جزئیات فنی این ربات ها را همزمان با زمان عرضه آنها در ژانویه سال آتی اعلام می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.