لبه تکنولوژی

December 17, 2017
11:15 یکشنبه، 26ام آذرماه 1396
کد خبر: 86503

سامانه تلفنی اطلاعات دارویی راه‌اندازی شد

سامانه خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی سازمان تدارکات پزشکی جمعت هلال احمر با شماره «۴۱۶۵۱» راه اندازی شد.
 
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ بر اساس اعلام سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر؛ سامانه خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی سازمان تدارکات پزشکی این جمعت با شماره «۴۱۶۵۱» راه اندازی شد.
این خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی به‌منظور اطلاع‌رسانی به‌روز و پاسخگویی به بیماران و مراجعان به داروخانه‌های مرکزی و فوق‌تخصصی (تک‌نسخه‌ای) هلال‌احمر و همچنین تکریم و رفاه آنان، با شماره ۴۱۶۵۱ راه اندازی شد.
بر اساس این گزارش، در این سامانه داروخانه‌ها و واحد‌های مربوطه؛ به صورت فهرست ۹ گزینه‌ای تعریف شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. اطلاعات دارویی، داروخانه مرکزی، داروخانه فوق تخصصی (تک‌نسخه‌ای)، داروخانه تهرانپارس، داروخانه جزیره کیش، بیمه‌گری، ساعات کاری و نشانی داروخانه‌های هلال‌احمر از جمله بخش‌های این سامانه است و هموطنان می‌توانند به صورت مستقیم اطلاعات مورد نیاز را از این طریق دریافت کنند.
شایان ذکر است ساعات پاسخگویی از طریق خط تلفن ویژه به شرح ذیل است:
* اطلاعات دارویی از ساعت ۸ صبح الی ۲۱
* داروخانه مرکزی هلال احمر از ساعت ۸ صبح الی ۲۱ 
* داروخانه فوق تخصصی (تک نسخه ای) از ساعت ۸ صبح الی ۱۹ 
* داروخانه تهرانپارس از ساعت ۸ صبح الی ۱۹
* داروخانه جزیره کیش از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ و ۱۷ الی ۲۲
لازم به توضیح است شبکه داروخانه‌های سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر به‌خصوص داروخانه مرکزی، به‌عنوان نخستین داروخانه مکانیزه در کشور با همکاری داروسازان مجرب، دارو‌های تخصصی، فوق‌تخصصی، خاص و دارو‌های پرونده‌ای (از قبیل: دارو‌های بیماران پیوندی، دیالیز و بیماران M.S) و دارو‌های تک نسخه‌ای را که بیشتر آن‌ها تحت پوشش بیمه‌های جاری کشور است، عرضه می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.