اپراتورها

December 19, 2017
20:47 سه شنبه، 28ام آذرماه 1396
کد خبر: 86593

مجید صدری، بابک تراکمه و برات قنبری؛ گزینه های اصلی مدیرعاملی مخابرات ایران شدند

آخرین گمانه زنی ها از انتخاب مدیرعامل مخابرات ایران حاکی از آن است که برات قنبری، مجید صدری و بابک تراکمه گزینه های احتمالی برای تصدی این پست هستند.
 
به گزارش فناوران، رسول سراییان پس از 19 ماه فعالیت موفق در شرکت مخابرات ایران، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفت تا به جای نصرالله جهانگرد سکان هدایت سازمان فناوری اطلاعات را بر عهده بگیرد.
شنیده ها حاکی از آن است که هیات مدیره شرکت مخابرات ایران روز گذشته تشکیل جلسه داده است. از محتوای داخل جلسه خبری به بیرون درز نکرده اما با توجه به آنکه اعضای هیات مدیره سرپرستی را برای مخابرات تعیین نکردند، این احتمال وجود دارد که در آینده ای نزدیک شاهد انتخاب نهایی مدیرعامل این شرکت باشیم.
با این حال برخی شنیده های تایید نشده نشان می دهد سه نفر شانس بیشتری برای تصاحب کرسی مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران داشته باشند.
 
 
 گزینه اول: مجید صدری 
مجید صدری مدیرعامل رایتل را می توان جدی ترین گزینه مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران دانست. او در 4 سال گذشته به عنوان مدیرعامل رایتل توانست به تعهدات این شرکت در پروانه عمل کرده و از نظر فنی عملکرد این اپراتور را توسعه دهد. همچنین با وجود پایان انحصار رایتل در اینترنت نسل سوم، این شرکت همچنان به عنوان اپراتور اول دیتای کشور شناخته می شود.
یکی از نقاط پررنگ کارنامه صدری توانایی او در تعامل با رقبا و سایر ذی نفعان این حوزه است. رایتل ارتباط خوبی با رقیب بزرگ تر خود یعنی همراه اول دارد و تفاهم نامه های همکاری میان این دو سبب بهبود ارایه کیفیت به مشترکان شده است. علاوه بر این رایتل نخستین اپراتوری بود که با MVNOها به توافق رسید. 
صدری علاوه بر سابقه فعالیت به عنوان مدیر کل نظارت بر سرویس های ارتباطی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیر عاملی شرکت نداگستر صبا، به عنوان مدیر کل پشتیبانی فنی دیتای شرکت مخابرات استان تهران هم فعالیت کرده است تا چندان با این شرکت بیگانه نباشد.
صدری از دوستان صمیمی ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی محسوب می شود. او همچنین روابط خوبی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد و بسیاری او را شانس اصلی مدیرعاملی شرکت زیرساخت می دانستند.
 
 گزینه دوم: بابک تراکمه
بابک تراکمه از جمله مدیرانی است که پله به پله در شرکت مخابرات ایران رشد کرده است. او که مدیرعاملی شرکت مخابرات استان هرمزگان و معاونت برنامه ریزی شرکت مخابرات ایران را در کارنامه دارد، این روزها به عنوان معاون تنظیم مقررات و عضو هیات مدیره در این شرکت مشغول به فعالیت است و بنابراین خود یک رای برای انتخاب مدیرعامل دارد.
تراکمه جوان ترین گزینه مطرح برای مدیرعاملی مخابرات است و این موضوع این روزها تاثیر مثبتی روی انتخاب ها و انتصاب ها دارد.
روز گذشته شایعه شد که تراکمه به طور موقت به عنوان سرپرست مخابرات انتخاب خواهد شد تا وضعیت مدیرعاملی این شرکت مشخص شود. موضوعی که تا زمان تنظیم این خبر تایید نشد.
 
 گزینه سوم: برات قنبری
مدیر قدیمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیگر گزینه مدیرعاملی شرکت مخابرات است. برات قنبری در حال حاضر رییس هیات مدیره شرکت مخابرات است و معاونت برنامه ریزی وزارت فوا در دولت یازدهم را نیز در کارنامه خود دارد.
قنبری به دلیل سابقه طولانی مدتی که در این حوزه دارد، همیشه برای پست های کلیدی نامش به عنوان یکی از گزینه ها شنیده می شود. حال آنکه او خود مسوولیت اداره هیات مدیره مخابرات را بر عهده دارد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.