فناوری

December 23, 2017
11:12 شنبه، 2ام دیماه 1396
کد خبر: 86653

گوگل از هوش مصنوعی برای شناسایی تصاویر مورد علاقه کاربران استفاده می‌کند

گوگل در حال توسعه هوش مصنوعی است که با تحلیل علایق کاربران، قادر به شناسایی تصاویر مورد پسند آنها است.
 
با معرفی هوش مصنوعی، کاملا مشخص بود که این تکنولوژی بخش مهمی از زندگی کاربران را به خود اختصاص می‌دهد. هوش مصنوعی از تشخیص ایمیل اسپم فراتر رفته و شاهد استفاده از آن در جدیدترین گوشی هوشمند شرکت‌هایی نظیر هواوی، سامسونگ و اپل هستیم.
 
در این میان، گوگل نیز استفاده‌های مختلفی از هوش مصنوعی می‌کند. یکی از کاربردهای هوش مصنوعی برای این شرکت، شناسایی تصاویر مورد پسند کاربران است. درواقع به‌لطف این تکنولوژی، گوگل با سلیقه کاربران آشنا‌تر می‌شود.
 
از نگاه بعضی از کاربران، تصویری مناسب است که هنگام ثبت آن، استانداردهای عکاسی حرفه‌ای رعایت شده باشد، برای مثال سوژه به‌خوبی در تصویر نمایان شود و میزان رنگ سفید نیز از تعادل مناسب برخوردار باشد. گروه دیگری از کاربران نیز تلفیق سوژه با پس‌زمینه‌ای مناسب را می‌پسندند.
 
این لیست همچنان ادامه دارد و نکته جالبی که در آن به چشم می‌خورد تفاوت دیدگاه هر فرد در تشخیص عکس خوب است. حال سوال اصلی این است که آیا هوش مصنوعی قادر به تشخیص بهتر تصاویر است؟ گوگل تصمیم گرفته تا جواب این سوال را بیابد.
 
 
 
برای حل این موضوع، گوگل از هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی کمک گرفته تا تصاویری را شناسایی کند که از دیدگاه کاربران مورد پسند قرار گرفته است.
 
گوگل در توضیح اقدام جالبش گفته است:
 
شبکه عصبی هدفمند ما نه‌تنها می‌تواند با در نظر گرفتن انتظارات کاربران به تصاویر امتیاز بدهد، بلکه ابزاری مفید برای بهینه‌سازی کیفیت آنها است.
 
تنها گوگل نیست که قصد دارد به هوش مصنوعی، خواسته‌ها و علاقه‌مندی‌های انسان را بیاموزد. ادوبی نیز هوش مصنوعی طراحی کرده که درواقع ابزاری مفید برای ویرایش تصاویر است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.