فناوری

December 23, 2017
11:31 شنبه، 2ام دیماه 1396
کد خبر: 86655

ایران رتبه 16 هوش مصنوعی در دنیا را دارد

ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد و در بخش‌های زبانشناسی در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.
 
محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی اظهار کرد: تلاش ها در سطح بین المللی در حال حاضر در مسیر تولید علم و ثروت است و لازمه موفقیت در تحقق این هدف در داخل کشور، همکاری موثر و تشریک مساعی در حوزه های مختلف علمی و تحقیقاتی و پژوهشی است.
 
جغتایی در سخنانش با اشاره به جایگاه علمی ایران در سطح جهانی ادامه داد: تولید علم در ایران در مقایسه با دیگر کشور های جهان در رده بسیار بالایی قرار دارد و در برخی از حوزه های علمی از کشور های منطقه به ویژه از ترکیه و نیز کره جنوبی جلوتر است .
 
وی همچنین عنوان کرد: با توجه به جایگاه ایران و پیشگامی در بسیاری از حوزه های علمی در مقایسه با دیگر کشورها، لازم است رقابت های منطقه ای حفظ و در سطح جهانی نیز گام های عملی و جدی تر در تولید علم برداشته شود تا جایگاه ایران ارتقاء یابد.
 
 مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی یادآور شد: ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد و در بخش های زبانشناسی در مقایسه با کشورهای منطقه جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.
 
 جغتایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر یک پنجم مقالات پزشکی در حوزه علوم اعصاب است و صدها مقاله در ارتباط با حوزه علم اعصاب در کشور منتشره شده است و این امر نشان دهنده سرمایه گذاری و توجه به این رشته علمی ، پزشکی و تحقیقاتی است.
 
وی همچنین بیان کرد: افزایش همکاری ها و برقراری ارتباطات میان مراکز و بخش های تحقیقاتی و پژوهشی، نتایج و دستاوردهای مثبتی در حوزه های علوم اعصاب در بر دارد و کشور را در رسیدن به اهداف عالی یاری می رساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.