تحلیل بازار

December 25, 2017
13:14 دوشنبه، 4ام دیماه 1396
کد خبر: 86721

تأثیر کاهش تقاضای گوشی‌های هوشمند روی شرکت‌های مطرح هواوی، اوپو و Vivo

براساس یک گزارش جدید، هواوی، اوپو و Vivo به دنبال کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند جدید، تصمیم گرفته‌اند تا 10 درصد عرضه گوشی‌های هوشمند خود را نسبت به آنچه که در ابتدا انتظار می‌رفت، کاهش دهند.

در طی چند سال گذشته، محبوبیت سازندگان چینی به‌طور قابل‎توجهی افزایش یافته است. امسال، شیائومی موفق شد تا عنوان پرفروش‌ترین سازنده را در هند به‌دست آورد؛ این در حالی است که شرکت سامسونگ برای چندین سال، توانسته این عنوان را حفظ نماید. شرکت هواوی نیز در حال‎حاضر، سومین سازنده مطرح بازار گوشی‌های هوشمند است و به سختی تلاش می‌کند تا جایگاه دومی را به‌دست آورد؛ شرکت اپل به عنوان دومین سازنده پرفروش بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‎شود. شرکت اوپو و Vivo نیز در میان سازندگان مطرح و پرفروش‌ بازار موبایل، قرار گرفته‎اند. با وجود اینکه شرکت‌های چینی مذکور در طی سال جاری عملکرد خوبی داشته‎اند، منابع مطلع گزارش می‎دهند که هواوی، اوپو و Vivo در سال آینده فروش کم‏تری خواهند داشت زیرا سفارش‎های خود را تا 10 درصد به زنجیره تأمین، کاهش داده‌اند.

تقاضای جهانی برای گوشی‏‌های هوشمند جدید، روند نزولی دارد و هین موضوع باعث شده است تا چنین تغییراتی در میزان سفارش سازندگان به زنجیره تأمین ایجاد شود. اگرچه، به‏‌نظر می‌رسد شرکت شیائومی موفق شده است تا در برابر این روند نزولی، مقاومت نماید زیرا محصولات خود را به صورت آنلاین و فیزیکی به فروش می‎رساند. بازار هند، سال آینده مرکز توجه قرار خواهد گرفت؛ شیائومی به دنبال حفظ برتری خود در این بازار است و سامسونگ نیز احتمالاً با تغییر استراتژی، تلاش می‎کند تا جایگاه از دست رفته خود را باز پس بگیرد. ضمن اینکه هواوی نیز احتمالاً برای افزایش فروش محصولات خود در هند، برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام خواهد داد.

انتظار می‌رود شرکت هواوی و شیائومی، فروش محصولات خود را در بازار ایالات متحده در سال آینده افزایش دهند؛ هواوی، گوشی‏های هوشمند رده‎بالای خود را از طریق اپراتورهای مطرح ایالات متحده از جمله AT&T و Verizon در سه ماهه اول 2018 عرضه خواهد کرد. شیائومی نیز در حال‎ مذاکره با اپراتورهای آمریکایی است تا گوشی‌های هوشمند خود را به صورت رسمی در ایالات متحده ارائه دهد. با اینکه برخی از شرکت‌ها در اوایل سال آینده، فروش کم‌تری خواهند داشت؛ اما می‌توانند جایگاه خود را تثبیت نمایند.

در رابطه با سازندگان چینی، به‌تازگی در جی‌اس‌ام خواندید که میزو نزدیک به 20 میلیون واحد از گوشی‌های هوشمندش را در سال 2017 عرضه کرده است. آمار اعلام شده، رسمی است و ادعا می‏‌شود که این شرکت چینی نزدیک به 20 میلیارد یوآن درآمد داشته است. برای مقایسه با 2016، فروش گوشی‌های هوشمند میزو نزدیک به 2 میلیون واحد کاهش یافته است. در همین حال، شیائومی توانسته است در سه ماهه سوم امسال، نزدیک به 27.6 میلیون واحد از گوشی‎های هوشمند خود را عرضه نماید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.