فناوری

December 25, 2017
13:19 دوشنبه، 4ام دیماه 1396
کد خبر: 86723

استفاده از فناوری تشخیص چهره در المپیک 2020

قرار است المپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن به منظور جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی و افزایش امنیت محیط ورزشی، به سیستم خودکار تشخیص چهره مجهز شود.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که سیستم های خودکار تشخیص چهره و احراز هویت تقریبا در ۴۰ درصد از خیابان های منتهی به بازی های المپیک و پارالمپیک که در شهر توکیوی ژاپن در سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار می شود، نصب خواهد شد. 

این اقدام به منظور جلوگیری از هر گونه احتمال حملات تروریستی و خشونت آمیز و افزایش امنیت شهروندان، تماشاگران، خبرنگاران و همچنین ورزشکاران و مقامات کشورهای مختلف انجام خواهد شد. 

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی روزنامه یومیوری، رایانه‌هایی که به دوربین‌های پیشرفته و فوق پیشرفته مجهز شده اند، قادر خواهند بود هویت و چهره تمامی افراد حاضر در ورزشگاهها و خیابان ها را تشخیص دهند  و بدین ترتیب امنیت شهر به هنگام برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک افزایش  خواهد یافت.

برآورد شده است که در خلال بازی های المپیک و پارالمپیک توکیوی ژاپن، حدودا ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار نفر تماشاگر، خدمه بازی، مامور امنیتی، خبرنگار و ورزشکار حضور پیدا کرده و شرکت خواهند کرد.

مقامات و مسئولان مربوطه بر این باورند که بهره مندی از فناوری و سیستم های مجهز به هوش مصنوعی و تشخیص خودکار چهره و هویت مردم می تواند کمک بسزایی به افزایش امنیت شهر توکیو و همچنین بهتر و ایمن برگزار کردن مراسم المپیک ژاپن کند. 

المپیک توکیوی ژاپن از ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.