فناوری

December 26, 2017
16:07 سه شنبه، 5ام دیماه 1396
کد خبر: 86770

بازتاب راه اندازی سامانه جدید ارتباطی بی سیم ایران در رسانه چینی

یک رسانه چینی ضمن بازتاب اقدام کشورمان در خصوص راه اندازی یک سامانه جدید ارتباطات اینترنتی (تل فای) گفته است این اقدام در نوع خود اقدامی ابداعی به حساب می آید.
بازتاب راه اندازی سامانه جدید ارتباطی بی سیم ایران در رسانه چینی

شرکت مخابرات همراه ایران این سامانه جدید را که برای اینترنت بی سیم به کار می رود‌، تل فای نامگذاری کرده است.
گزارش رسانه چینی حاکی است که این خدمات جدید اینترنتی را ایران در ماه اکتبر رونمایی کرد و در ماه گذشته میلادی هم آزمایش های تکمیلی آن را به پایان رساند.
این گزارش می افزاید که مشترکان تلفن های همراه و کسانی که مایل به استفاده از خدمات تل فای هستند می توانند آن را از طریق نرم افزار تعریف شده در پایگاه اینترنتی شرکت مخابرات همراه ایران نصب کنند.
وای فای در واقع نوعی خدمات اینترنتی است که به مشترکان تلفن هوشمند امکان می دهد بدون اینکه به کابل نیاز داشته باشند با شبکه جهانی اینترنت مرتبط شوند.
کسانی که از این خدمات استفاده می کنند در سفرهای برون مرزی هم می توانند از آن بهره بگیرند و به دلیل با صرفه و سهل بودن آن، کاربران زیادی از این خدمات در سراسر دنیا بهره می برند.
چاینا ارگ می نویسد که ایرانسل دومین اپراتور تلفن های همراه در ایران در ماه اکتبر از راه اندازی چنین شبکه مشابهی خبر داد که تا کنون کاربران موفق به استفاده از آن نشده اند.
مکالمه تلفنی بر بستر 'وای فای' خدمتی نوآورانه و بسیار جدید همراه اول اولین اپراتور ارائه دهنده این سرویس در کشور تحت عنوان 'تلفای' است.
با استفاده از سرویس تلفای، مشترکین همراه اول نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه برای برقراری و دریافت تماس نخواهند داشت بلکه تنها با اتصال به شبکه وای فای می توانند مکالمه کنند.
این سرویس برای اولین بار به زائران اربعین حسینی در کشور عراق ارایه شد.
تماس از طریق تلفای مشابه تماس عادی و از طریق شماره گیر گوشی تلفن همراه بوده و نیازی به اپلیکیشن های واسط نیست.
هزینه برقراری تماس تلفای همانند هزینه تماس عادی داخل کشور و دریافت تماس رایگان و بدون هزینه رومینگ بین الملل است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.