آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

December 27, 2017
13:10 چهارشنبه، 6ام دیماه 1396
کد خبر: 86788

پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی رایگان شد

شرکت ملی پست در راستای تاکید وزیر ارتباطات و به منظور تسهیل در ارایه خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی و رفاه حال شهروندان، پیش ثبت نام و نوبت‌گیری در واحدهای پستی دولتی سراسر کشور را رایگان اعلام کرد.

مدیر کل دفتر روابط عمومی پرکت پست – بیان این مطلب گفت: به دنبال بازدید روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه پستی جنوب غرب تهران و بررسی روند ارایه خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی و همچنین براساس تصمیم جدید مدیران ارشد شرکت ملی پست؛ ارایه خدمات مربوط به پیش ثبت نام و نوبت گیری کارت هوشمند ملی در واحدهای پستی سراسر کشور به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: براین اساس، امکانات لازم اعم از رایانه و خطوط ارتباطی در محل های مناسب واحدهای پستی ارایه دهنده خدمات کارت هوشمند ملی در سراسر کشور قرار گرفته است تا متقاضیان بتوانند پیش ثبت نام را شخصا و بدون پرداخت هزینه نیز انجام دهند.

مدیر کل روابط عمومی شرکت ملی پست اظهار کرد: همچنین متقاضیان می توانند در صورت نیاز،  پیش ثبت نام را در میز خدمت ( مستقر در واحدهای پستی) و با همکاری کارکنان پست انجام دهند. 

ترابی در ادامه یادآور شد فرآیند ثبت نام کارت هوشمند ملی از طریق سامانه سازمان ثبت احوال کشور نیز به صورت رایگان انجام می شود.

وی با اشاره به راه اندازی نخستین ایستگاه سیار تحویل کارت هوشمند ملی در استان مرکزی طی هفته جاری، افزود: به زودی در سایر استانهای کشور نیز ایستگاه های سیار ثبت نام و تحویل این کارت دایر می شود.

مدیر کل روابط عمومی شرکت ملی پست در ادامه موضوع الزام ارایه خدمات مربوط به عکاسی در واحدهای ثبت نام کارت هوشمند ملی را یاد آور شد و گفت: براساس تاکید سازمان ثبت احوال کشور مبنی بر ضرورت ثبت دقیق و به روز اطلاعات هویتی افراد، عکس کارت هوشمند ملی می بایست در لحظه ثبت نام از متقاضی گرفته و همراه با سایر مدارک به صورت آنلاین به سامانه ثبت احوال ارسال شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.