تلفن همراه

گوشی

December 27, 2017
14:17 چهارشنبه، 6ام دیماه 1396
کد خبر: 86798

طراحی یک میکروفن بلوتوثی برای افزایش صدای فیلم‌های ضبط شده با موبایل

میکروفن بلوتوثی MikMe به شما این امکان را می‌دهد که فیلم‌های خود را با بالاترین کیفیت صدا ضبط کنید.
 
به گزارش انگجت، ضبط‌ صوت‌ها قابل حمل و میکروفن‌های زیادی در بازار وجود دارند اما " MikMe" یک مرحله جلوتر از آنها قرار دارد. این وسیله، یک میکروفن بی‌سیم است که با یک اپلیکیشن در آیفون هماهنگ می‌شود و امکان فیلمبرداری سریع با کیفیت بالای صدا را فراهم می‌کند.
 
تنها مشکل این است که قیمت 500 دلاری این میکروفن، آن را از دسترس مشتری‌های معمولی دور می‌کند اما برای وبلاگ‌نویس‌ها و افرادی که باید در پرواز، فیلم‌هایی با صداگذاری حرفه‌ای انجام دهند، ارزش دارد و اگر واقعا به کیفیت صدا اهمیت بدهید، احتمالا به پرداخت مبالغ زیاد برای ابزار خاص عادت دارید.
 
برتری میکروفن  MikMe قطعا به خاطر قاب محکم فلزی و وزن سبک آن است. جزئیات داخلی آن که از درون پوشش شبکه‌ای‌اش دیده می‌شود، یک کپسول کندانسور یک اینچی طلایی رنگ است.
 
کپسول MikMe در حالت تعلیق عنکبوتی قرار دارد که صدای اضافی را هنگام در دست داشتن و قدم زدن به همراه آن، به حداقل می‌رساند.
 
طبیعتا، این میکروفن، می‌تواند به عنوان یک ضبط‌کننده مستقل نیز کار کند و به تنهایی صدایی تا اندازه 24 بیت 96 کیلوهرتز را ضبط کند اما این کیفیت هنگام فرستادن صدا به تلفن همراه تا 44.1 کیلوهرتز کاهش می‌یابد.
 
کیفیت این وسیله هنوز به اندازه کیفیت CD است که آن را برای ویدئوهای اینترنتی ایده‌آل می‌سازد. این وسیله 16 گیگابایت حافظه و یک باتری دارد که امکان ضبط کردن را به مدت سه ساعت ونیم فراهم می‌سازد.
 
رابط MikMe نسبتا ساده است: پشت آن دکمه‌هایی برای روشن و خاموش کردن و بلوتوث، یک خروجی شارژ میکرو USB، یک جک هدفون برای بررسی فیلم‌های ضبط شده و دو دکمه برای کنترل صدای هدفون و میکروفن وجود دارد.
 
برای استفاده از MikMe با آیفون، باید ابتدا آن را به عنوان یک وسیله بلوتوثی به گوشی متصل کنید. سپس اپلیکیشن این شرکت به صورت خودکار آن را تشخیص خواهد داد.
 
بعد از آن، می‌توانید ضبط‌های صوتی راه دور را روی  MikMe به کار بیندازید یا صداهای ضبط شده ای که هم در تلفن همراه و هم روی این ابزار قرار می‌گیرند، هماهنگ کنید.
 
مهم‌ترین ویژگی این میکروفن این است که می‌توانید با استفاده از آن به عنوان میکروفن اصلی خود، فیلم‌برداری کنید. این کار ساده است. فقط دکمه ضبط را بزنید و تلفن همراه شما فیلم‌برداری را مانند همیشه شروع خواهد کرد و  MikMe نیز ضبط صدا را آغاز می‌کند.
 
در این لحظه، آزادید که با میکروفن خود قدم بزنید و از تلفن همراه‌تان دور شوید. تا وقتی در محدوده بلوتوث هستید، همه چیز هماهنگ باقی خواهد ماند.
 
اینگونه می‌توانید صوت را به تلفن همراه خود بفرستید و در رسانه اجتماعی منتخب خود آپلود کنید. این میکروفن حتی در مکان شلوغی مانند آشپزخانه اداره و هنگام قدم زدن هم صدا را واضح ضبط می‌کند، کاری که حتی آیفون X هم نمی‌تواند با این کیفیت انجام دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.