سیستم‌عامل و نرم‌افزار

December 28, 2017
12:13 پنجشنبه، 7ام دیماه 1396
کد خبر: 86808

بعد از هشت سال نرم افزار ویرایش عکس Darktable برای ویندوز منتشر شد

اگر به دنبال یک جایگزین ارزان تر نرم افزار ادوبی لایتروم هست تا عکس های خام را ویرایش کنید یک خبر خوب برای تان داریم: نرم افزار Darktable که پیشتر در دسترس کاربران مک و لینوکس قرار گرفته بود، بعد از نزدیک به 8 سال راهش را به ویندوز نیز پیدا کرد.

چند روز پیش Darktable به نسخه 2.4 آپدیت شد و برای اولین شاهد پورت برنامه برای ویندوز بودیم. البته نسخه ویندوز همچنان باگ داشته و فعلا ویژگی هایی همانند پشتیبانی از پرینت را ندارد اما با توجه به گفته های تیم توسعه دهنده، برنامه قابل استفاده است و در آینده ویژگی های بیشتری به این نسخه اضافه می شود.

جدا از پورت برنامه برای ویندوز، ورژن 2.4 تغییراتی را هم به خود دیده است؛ حذف محدودیت ISO 51200، ماژول جدید برای حذف مه و رفع باگ ها از جمله ویژگی های جدید نسخه 2.4 به شمار می روند. نسخه ویندوز برنامه همانند ورژن  لینوکس و مک رایگان بوده و حجمی معادل 61.5 مگابایت دارد.

Darktable را می توانید از سایت Github دانلود کنید. بد نیست بدانید این نرم افزار متن باز ابتدا سال 2009 برای لینوکس و مک انتشار یافت. برنامه با توجه به اینکه به کاربر اجازه می دهد پردازش های غیر مخرب روی عکس های خام، به خصوص در مقیاس بزرگ، انجام دهد با استقبال کاربران مواجه گشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.