گوشی

December 29, 2017
10:01 جمعه، 8ام دیماه 1396
کد خبر: 86825

اپل به خاطر کاهش سرعت آیفون از مشتریانش عذرخواهی کرد

مدتی پیش بود که اپل به صورت رسمی کاهش سرعت پردازنده آیفون های قدیمی تر را تایید کرد و گفت که این کار را با هدف ترغیب مشتریان به تعویض باتری انجام می دهد. این کمپانی اما حالا در نامه ای به مشتریانش، از آنها معذرت خواهی کرده و می گوید که می داند باعث سرافکندگی برخی از خریداران آیفون شده است.

اپل که در حال حاضر توسط برخی از دارندگان آیفون به فرسوده سازی زودهنگام دیوایس هایش متهم شده می گوید هیچوقت کاری نخواهد کرد که منجر به کاهش عمر محصولاتش شود. از سوی دیگر در پرونده قضایی تازه ای، اپل به کاهش سرعت عمدی آیفون های قدیمی تر، درست در زمانی که مدل های جدید از راه می رسند متهم شده است؛ حرکتی که اگر واقعاً انجام شود، باعث افزایش تقاضا برای مدل جدیدتر می گردد.

اپل می گوید به مرور زمان، برخی باتری ها مانند نمونه های قابل شارژ موجود در آیفون، غیرقابل اتکا می شوند
با این حال کمپانی ساکن کوپرتینو، توضیحی متفاوت برای این ماجرا دارد. اپل می گوید به مرور زمان، برخی باتری ها مانند نمونه های قابل شارژ موجود در آیفون، غیرقابل اتکا می شوند و هنگامی که نیازمند به انجام رسیدن وظایف پیچیده از سوی دستگاه خود هستید، قادر به سوخت رسانی نخواهند بود. اگر باتری به موبایل سوخت نرساند، دستگاه خاموش می شود.

به روزرسانی iOS 10.2.1 سال گذشته قرار بود «به صورت پویا، بیشینه پرفورمنس برخی قطعات سیستم را مدیریت کند تا در زمان نیاز، از خاموشی دستگاه جلوگیری شود». اپل در ابتدا گفت متوجه شده کاربران مدل های آیفون 6، آیفون 6 اس پلاس و آیفون SE بعد از به روزرسانی سیستم، نصب نرم افزارهای تازه اپل و چندین باگ جزئی که بعداً رفع شد، در حال تجربه کاهش سرعت دیوایس به خاطر تاثیر حرارت بر پرفورمنس بوده اند.

اما اپل حالا می گوید که فاکتور دیگری نیز در این میان روی سرعت موبایل های آیفون تاثیرگذار بوده است که چیزی نیست جز فرسودگی باتری. اکثر موبایل هایی که از مشکلات کاهش سرعت رنج می برده اند، به باتری اورجینال خود مجهز بوده اند و هیچوقت این باتری تعویض نشده است.

ما بازخوردهای مصرف کنندگان را درباره رویکردی که برای کنترل پرفورمنس آیفون هایی با باتری قدیمی در پیش گرفتیم شنیدیم. می دانیم که برخی از شما را سرافکنده کرده ایم. ما معذرت می خواهیم. سو تفاهمات زیادی در این باره به وجود آمده و بنابراین می خواهیم شما را در جریان برخی از تغییراتی که به وجود می آوریم بگذاریم.

پیش از هر چیز، ما هیچوقت کاری نکرده ایم و نمی کنیم که به صورت عمدی باعث کاهش عمر هرکدام از محصولات اپل شود یا با آسیب زدن به تجربه کاربری، شخص را به خرید مدل بعدی وا دارد. هدف ما همواره ساخت محصولاتی بوده که مصرف کنندگان عاشقش هستند و ساختن آیفون ها به طوری که برای بیشترین مدت زمان ممکن دوام بیاورند، یکی از بخش های مهم این هدف است.

اپل می گوید برای جلب دوباره اعتماد مشتریانش، دو گام اساسی برخواهد داشت. نخست اینکه هزینه تعویض باتری برای آیفون های بدون گارانتی از 50 دلار به 29 دلار کاهش می یابد. البته این تخفیف تنها آیفون 6 یا مدل های جدیدتر را شامل می شود و دستگاه، حتماً باید از مشکلات باتری رنج ببرد. این قیمت گذاری تازه، طی 12 ماه سال 2018 پایدار باقی می ماند.

گام دیگر اپل، انتشار یک به روزرسانی در اوایل سال 2018 میلادی است که به کاربران اجازه می دهد از وضعیت سلامت باتری موجود در آیفون باخبر شوند. با این به روزرسانی، کاربران می توانند مشاهده کنند که آیا وضعیت باتری، تاثیری منفی روی پرفورمنس دستگاه می گذارد یا خیر.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.