بازار سرمایه

January 3, 2018
9:45 چهارشنبه، 13ام دیماه 1396
کد خبر: 86919

کاربران ۲۰۰ میلیون دلار خرج اپلیکیشن گوشی کردند

کاربران در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی حدود ۲۰۰ میلیون دلار برای اپلیکیشن‌های گوشی همراه خود هزینه کرده‌اند.

کاربران گوشی‌های هوشمند طی تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی تاکنون مبلغ ۱۹۶ میلیون دلار را برای خرید اپلیکیشن‌های پولی، خریدهای درون برنامه‌ای و اشتراک در اپلیکیشن‌های مختلف در دو فروشگاه اینترنتی و آنلاین اپ استور اپل و پلی استور گوگل هزینه کرده‌اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد یک رشد و افزایش ۱۲.۳ درصدی بوده است.

این اطلاعات که از سوی موسسه سنسور تاور منتشر شده است گویای این حقیقت است که امروزه  کاربران فضای مجازی حاضرند به منظور به روز ماندن و استفاده از اپلیکیشن‌های محبوب و موردنظر خود پول هزینه کنند. البته این آمار با اینکه درآمد اندروید در کشور چین را که بخش بزرگی از استفاده از اینترنت را شامل می شود، در نظر نگرفته است اما همچنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تقریبا ۱۷۴ میلیون دلار بود، افزایش بی سابقه ای داشته است.

این گزارش علاوه بر اینکه نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های مختلف بازار رو به رشد و پتانسیل بالقوه‌ای برای توسعه دهندگان دارند، همچنین حاکی از آن است که اپلیکیشن‌های غیربازی دارای رشد بالاتری نسبت به اپلیکیشن‌های بازی در میان کاربران گوشی‌های هوشمند داشته‌اند و این بدان معناست که شاید زمان محبوبیت گوشی‌های هوشمند تنها به دلیل آنکه دارای بازی‌های پیشرفته‌تری بودند، به سر آمده است و بازار آن تبدیل به رقابت بر سر سایر اپلیکیشن‌های کاربردی‌تر و حیاتی‌تر نظیر پیام رسان ها شده است.

البته هنوز هم بازی‌ها درآمد بسیار بالایی را برای سازندگان و توسعه دهندگان خود به ارمغان می آورند. برای مثال درآمد اپلیکیشن‌های بازی‌ در سال ۲۰۱۶ از مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار به ۱۵۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش پیدا کرده است. در همین حال، درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌های غیر بازی از ۱۴ میلیون دلار به ۲۴ میلیون دلار و درنهایت به ۳۸ میلیون دلار رسیده‌ است.

کاربران گوشی‌های همراه در سال ۲۰۱۷ میلادی، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد بیشتر بر روی برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مربوط به سرگرمی و بازی هزینه کرده‌اند. بنابراین برآورد می‌شود که ۹.۵ میلیون دلار از ۳۸ ملیون دلاری که خرج اپلیکیشن‌های غیربازی شده است، مربوط به برنامه‌های مرتبط با سرگرمی و تفریحی بوده است و همین امر نسبت به سال گذشته یک افزایش ۴.۸ میلیون دلاری را نشان می‌دهد.

از برنامه‌های پردرآمدی که در زمینه سرگرمی فعالیت می کنند، می توان به نت فلیکس، اسپاتیفای و پاندورا اشاره کرد. این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده است که تعداد دانلودها در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۱ میلادی به عدد ۲۴۰ میلیارد بار خواهد رسید و میزان درآمد حاصل از دانلود و خرید این نرم افزارها و اپلیکیشن های موبایلی نیز به مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.