اپراتورها

بازار سرمایه

باندپهن سیار

تلفن همراه

January 10, 2018
19:08 چهارشنبه، 20ام دیماه 1396
کد خبر: 87160

مدیرعامل اسبق رایتل، مدیرعامل همراه اول می‌شود


مدیرعامل اسبق رایتل، بعنوان جایگزین وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) می شود.

براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با نهایی شدن خبر انتصاب مهندس وحید صدوقی، مدیرعامل فعلی همراه اول بعنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هییت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت که پیش از این و برای نخستین بار توسط ایستنا منتشر شده بود، حمید فرنگ مدیرعامل اسبق شرکت رایتل (خرداد 1390 تا فروردین 1392)، بعنوان مدیرعامل جدید همراه اول، جایگزین وی می‌شود.

حمید فرنگ پیش از انتصاب بعنوان مدیرعامل رایتل، مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تامین بود. در فروردین 1392 و پس از برکناری فرنگ از مدیریت عاملی رایتل، برخی برکناری او را به فشار جریان انحرافی منتسب کرده بودند اما او در گفتگویی این شایعات را غیرواقعی توصیف کرده و رد کرده بود.

مدتی پس از خروج فرنگ از رایتل، وی بعنوان مدیرعامل شرکت "بهار ارتباط گستر" حضور خود را در بازار ارتباطات کشور ادامه داد. شاخص ترین محصول این شرکت اپلیکیشن پیام رسانی با نام ساینا (عموما ویژه مشترکین همراه اول) و ارائه خدمات تلفن بین الملل ارزان به مشترکین همراه اول در قالب سرویس 050 بود. بهارتل نماینده انحصاری نرم افزارهای ماینا و سانبرد در ایران، دارنده موافقت اصولی MVNO و پروانه سروکو از سازمان تنظیم مقررات و عرضه کننده خدمات تماس بین الملل به افغانستان با نام تجاری گپ کارت است.

عصر دیروز و برای نخستین بار ایستنا از نهایی شدن گزینه مدیریت عاملی شرکت مخابرات ایران خبر داده بود. بر این اساس سید مجید صدری -مدیرعامل فعلی رایتل- بعنوان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران انتخاب شده است. 
 
صبح امروز هم ایستنا برای نخستین بار، در کنار انتشار خبر برنامه انتصاب اعضای جدید هییت مدیره شرکت مخابرات ایران، با انتشار خبری از برنامه انتصاب اعضای جدید هییت مدیره همراه اول خبر داده بود، براساس این خبر، علی بقایی -عضو هییت مدیره شرکت مخابرات ایران-، اسدالله دهناد -سرپرست اسبق شرکت مخابرات ایران و مدیرعامل اسبق مخابرات قم-، بابک تراکمه -عضو هییت مدیره شرکت مخابرات ایران- به عضویت در هیئت مدیره جدید شرکت ارتباطات سیار ایران در می آیند و از سوی دیگر مهدی اخوان بهابادی -رئیس اسبق شورایعالی فضای مجازی و دبیر اسبق شورایعالی فضای مجازی در دولت احمدی نژاد- و مهدی غیناقی -مدیرکل فروش شرکت ارتباطات سیار ایران- هم به عضویت در هییت مدیره همراه اول در خواهند آمد.
 
براساس شنیده های ایستنا، صدور رسمی احکام این افراد و تشکیل نخستین جلسه برای انتخاب رئیس هییت مدیره و مدیرعامل جدید همراه اول طی هفته های آینده انجام خواهد شد و پس از آن حمید فرنگ رسما بعنوان مدیرعامل همراه اول معرفی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.