فناوری

January 13, 2018
15:24 شنبه، 23ام دیماه 1396
کد خبر: 87240

برترین محصولات مصرفی ۲۰۱۸/ از نمایشگر بی لبه تا سگ روباتیک

در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی ۲۰۱۸ از گجت ها و دستگاه های مختلفی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی ۲۰۱۸ میلادی روز گذشته تمام شد. در این نمایشگاه برندهای بزرگ و کوچک متعددی حاضر شدند و جدیدترین فناوری های خود را به نمایش گذاشتند. در این نمایشگاه از تلویزیون های غول پیکر و موبایل های جدید گرفته تا پیژامه های هوشمند و حسگری که میزان آفتاب مورد نیاز بدن را می سنجد، رونمایی شد.  در همین راستا به برخی از گجت های جالب رونمایی شده در CES۲۰۱۸ اشاره می کنیم:

 تلویزیون Wall

در CES ۲۰۱۸  شرکت سامسونگ از تلویزیون ۱۴۶ اینچی رونمایی کرد. این نمایشگر غول پیکر بی لبه Wall نام گرفت و دارای فناوری «میکرو ال ای دی» است که در آن رنگ ها درخشندگی و تضاد بیشتری دارند. جالب آنکه چون دستگاه بدون لبه است مشتریان می توانند آن را در ابعاد دلخواه خود سفارش دهند.

 

هدست واقعیت مجازیVive Pro

یکی از بزرگترین رونمایی های CES ۲۰۱۸ به شرکت HTC و هدست واقعیت مجازیVive Pro تعلق داشت. وضوح این هدست و گرافیک آن نسبت به نسخه های قبلی بهتر یافته و جالب آنکه با هدفون نیز یکپارچه شده است.دستگاه رونمایی شده به طور کامل بی سیم نیست. بلکه یک آداپتور وایرلسVive  دارد که به کاربر اجازه می دهد به راحتی حرکت کند. هنوز قیمت این کالا اعلام نشده است اما به نظر می رسد در ۲۰۱۸ هدست های واقعیت مجازی ارتقای قابل توجهی بیابند.

 

Volocopter رونمایی شد

این پهپاد با قابلیت حمل مسافر در آلمان ساخته شده و البته چندان تازه نیست. اما برای نخستین بار در خاک آمریکا و در نمایشگاهCES ۲۰۱۸ رونمایی شد. این وسیله نقلیه در دو حالت خودران و نیمه خودران فعالیت می کند. همچنین دستگاه های کنترل پرواز در آن از همان نمونه ای است که اینتل در  پهپادهای کوچکتر نیز استفاده کرده است. این فناوری هنوز در حال توسعه است و مشخص نیست چه زمان برای استفاده عموم ارائه می شود.

 

نمایشگر هوشمند ال جی

نمایشگر هوشمند دیگر در حقیقت یک دستیار هوشمند همراه نمایشگر است. این گجت با دستیار هوشمند گوگل رقابت می کند. به عنوان مثال کاربر می تواند علاوه بر شنیدن دستور غذا، فرایند تهیه آن براساس دستورالعمل را نیز ببیند. این نمایشگر هوشمند به زودی برای فروش عرضه می شود. نسخه ۸ اینچی آن ۱۹۹.۹۹ دلار و ۱۰ اینچی آن ۲۴۹.۹۹ دلار است.

 

طرح اولیه  تبدیل موبایل به لپ تاپ  بازی رایانه ای

این محصول به زودی در بازار عرضه می شود اما هم اکنون طرح اولیه ای شرکت بازی رایانه ای است که موبایل Razer phone را به یک لپ تاپ تمام عیار تبدیل می کند. این موبایل به عنوان مغز عملیاتی کل دستگاه عمل می کند و همچنین به عنوان پد لمسی در مکانی مشخص در لپ تاپ قرار خواهد گرفت. به این ترتیب کاربر علاوه بردسترسی به نمایشگر بزرگتر و یک کیبورد  می تواند از اپلیکیشن های اندروید خود در این وضعیت نیز استفاده کند.

 

لباس هوشمند برای بیماران مبتلا به فراموشی

در این نمایشگاه یکی از جالبترین گجت های پوشیدنی به شرکتی ژاپنی تعلق داشت که  لباس هوشمند به نام e-Skinتولید کرد. این لباس مجهز به حسگرهای مختلف بود که علائم حیاتی بیمار را رصد می کرد. همچنین اگر بیمار مکان خود را ترک می کرد، به راحتی قابل ردیابی بود. جالب آنکه این لباس قابل شستشو است.

 

اتوبوس خودران با قابلیت تبدیل شدن به سوپرمارکت!

در حال حاضر همه شرکت های خودروسازی در پی تولید اتومبیل های خودران هستند. در همین راستا تویوتا از طرح اولیه e-Palette در نمایشگاه CES۲۰۱۸ رونمایی کرد. این اتوبوس شبیه یک واگن است اما با تغییراتی در طراحی داخلی می توان آن را به یک سوپرمارکت آنلاین یا بازار گل تبدیل کرد که نزد مشتریانش می رود. همچنین می توان آن را به خودروی ارسال محموله های پستی یا مکانی برای خواب استفاده کرد.

 

سگ رباتیک AIBO

 شرکت سونی ربات سگ خود را دوباره معرفی کرد. نسخه جدید AIBO هوشمندتر، متصل به اینترنت و البته چابک است. ربات مذکور دارای یک دوربین است که مانند وب کم موبایل فعالیت می کند. چشمان آن نیز چراغ های او ال ای دی هستند. همچنین ربات با کمک قابلیت اتصال به وای فای و اینترنت LTE  حرکت و فعالیت می کند.

 

چراغ های خیابانی هوشمند 

امروزه همه شهرها به سمت هوشمند شدن پیش می روند اما هزینه دستیابی به این مهم زیاد است. در نتیجه شرکت ها به دنبال راهی برای هوشمند کردن تجهیزات فعلی هستند. درهمین راستا در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی امسال شرکتWi-Fiber یک چراغ روشنایی خیابان ساخته که مجهز به دوربین های امنیتی، اینترنت اشیا و تجهیزات وای فای شهرداری است. چراغ مذکور با کمک این فناوری ها می تواند تغییر رنگ دهد یا در وضعیت بحران با چشمک زدن، مسیر را به وسایل نقلیه اورژانس نشان دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.