رسانه‌های اجتماعی

January 15, 2018
9:20 دوشنبه، 25ام دیماه 1396
کد خبر: 87279

پیام‌رسانهای بومی مشکل امنیت در سرمایه‌گذاری دارند

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، نبود امنیت در سرمایه‌گذاری را چالش پیش روی پیام‌ رسان‌های بومی عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی به ابعاد مختلف سرمایه‌گذاری اعتماد ندارد.

خسرو سلجوقی با اشاره به دلایلی که سبب ناکامی فعالیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی در کشور می‌شود، اظهار داشت: از آنجایی‌ که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که دولت نسبت به راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی اقدام کند، بخش خصوصی باید در این حوزه ورود کند اما شاهد هستیم که در کشور، چالش‌هایی بر سر راه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این عرصه وجود دارد.

وی با بیان اینکه خطرپذیری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید به صفر نزدیک شود، ادامه داد: اما هم‌اکنون بخش خصوصی اطمینان و اعتمادی به ابعاد قضایی و امنیتی سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب‌وکار در حوزه فضای مجازی ندارد.

سلجوقی تاکید کرد: شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مغازه نیستند که اگر یک شب پلمب شوند و فردا مجدداً باز شوند، خدشه‌ای به فعالیتشان وارد نشود، بلکه با فیلتر یک روزه این شبکه‌ها، مرگشان فوری است.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه این فرهنگ و نحوه برخورد پیش‌از این برای وبلاگ‌های ایرانی اتفاق افتاده است، افزود: در دهه گذشته رشد وبلاگ در ایران به حدی عمیق بود که در این حوزه ایران در میان کشورهای رده اول بود؛ اما هر بار با تجربه تلخ قوانین قضایی و امنیتی روبه‌رو شدند که در نتیجه شاهد افول این حوزه به مرور زمان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: فارغ از موضوع سرمایه‌گذاری، حس بی‌اعتمادی کاربران به شبکه‌های بومی نیز برای جلوگیری از رشد پیام‌رسان‌ها، مزید بر علت شده است. چراکه برخی کاربران فکر می‌کنند که اطلاعاتشان توسط این شبکه‌های بومی درز پیدا می‌کند.

سلجوقی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی و تاکید به تعریف و تسهیل مقررات و رفتارهای قضایی و امنیتی ایجابی که این اعتماد را در میان سرمایه‌گذاران و نیز کاربران، ایجاد کند، گفت: تاکنون این فضا مهیا نشده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.