رگولاتوری

January 15, 2018
14:26 دوشنبه، 25ام دیماه 1396
کد خبر: 87284

دبیر شورای عالی فضای مجازی: تحریم چند جانبه آموزش الکترونیکی توسط آمریکایی‌ها مصداق نقض حقوق بشر است

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در واکنش به تحریم های جدید آمریکا در همه ابعاد فضای مجازی گفت: آمریکا به دنبال آن است که ایران را در فضای مجازی سرگرم کند و آنجا که جنبه های اقتدار ایرانی ، چون عرصه های علم و فناوری ، اقتصاد ، سلامت و … مطرح است به طور همه جانبه ما را تحریم کرده است.

ابوالحسن فیروزآبادی درپاسخ به تحریم های جدید آمریکا گفت: در همه ابعاد فضای مجازی ، آمریکا به دنبال آن است که ایران را در فضای مجازی سرگرم کند و آنجا که جنبه های اقتدار ایرانی ، چون عرصه های علم و فناوری ، اقتصاد ، سلامت و … مطرح است بطور همه جانبه ما را تحریم کرده است.
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در پاسخ به تحریم آمریکا علیه شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی تاکید کرد: قبلاً هم آمریکایی ها ملت ایران را تحریم کرده‌اند و سال هاست که این تحریم‌ها اعمال شده و موجب سرفرازی و اقتدار ملی گردیده است و دنیا این موضوع را نظاره می کند.در حوزه اقتصادی شرکتهای آمریکایی چون گوگل و آمازون سرویس‌های خود را به روی کسب و کارهای ایرانیان بسته اند یا مثلاً در آموزش الکترونیکی که خود از جمله اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد و مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر است است و 5 بند آن صریحاً این موضوع را تایید می کند ، شرکتهای تامین کننده راهکارهای آموزش الکترونیکی ، زیرساختی و نرم افزاری آمریکایی چون Adobe ، Cisco ، Citrix ، Microsoft،Instructure و … ایران را تحریم نموده اند.

وی بیان داشت: حتی دسترسی مردم ایران به آموزش‌های الکترونیکی رایگانی چون Coursera را نیز بسته اند.در حالی که بانک جهانی و سازمان ملل به دنبال توسعه آموزشهای الکترونیکی در جهت فقرزدایی و توانمندسازی جوامع اند.دولت آمریکا با تحریم مردم ایران از دستیابی به این چنین آموزشهایی دم از حقوق بشر و دفاع از حق مردم ایران را دارد و با وقاحت آشکار به فریبکاری و دروغ متوسل شده است.
فیروزآبادی ضمن اشاره به مضمون تحریم وضع شده توسط آمریکا در خصوص اقدامات و فعالیتهای شورای عالی فضای مجازی گفت دولت آمریکا خود در قانون شایستگی ارتباطات (Communication decency act)-مصوب 1995 کنترل دقیقی بر محتوای فضای مجازی دارد و آنرا مقرره گذاری کرده است و حال از اقدام ایران در خصوص محافظت در برابر محتوای نامناسب فضای مجازی از سیاست دوگانه تبعیت می کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.